قاسمعلی اصغری در گفتوگو با آتیهآنلاین با اشاره به چالشهای اخیر در جنگ ۱۲ روزه گفت: اداره کل شرق از ۲۵ خرداد سال جاری، با وجود دورکاری کارکنان دولتی و خصوصی به دستور استانداری، با بسیج امکانات، شعب ۹، ۲۰، ۲۴ و ۲۷ را در هفته اول با ۳۰ درصد ظرفیت و در هفته دوم کلیه شعب با ۵۰ درصد ظرفیت فعال نگه داشت. با توجه به قطعی و کندی اینترنت، دریافت لیست بیمه به صورت دستی انجام شد تا استحقاق درمان بیمهشدگان قطع نشود.
وی ادامه داد: در ادامه فعالیت دورکاری عملیاتی شد تا آرامش نسبی همکاران فراهم شود، همچنین حقوق مستمریبگیران که تا ۱۳ هر ماه آماده و به مرکز ارسال می گردد علیرغم محدودیت منابع، سازمان زودتر از موعد پرداخت گردید.اصغری به اقدامات حمایتی ویژه اشاره کرد و گفت: حقوق کارکنان نیز در بحران جنگ به موقع واریز شد. به دلیل ملاحظات شرایط ویژه، هیچ بازداشت نامهای علیه کارفرمایان صادر نشد و هیچ حکم مطالباتی نیز برای ابلاغ ارسال نشد.
اصغری با اشاره به ساختار ویژه سازمان تأمین اجتماعی افزود: سهجانبهگرایی در تأمین اجتماعی یعنی مشارکت کارگران، کارفرمایان و دولت، ظرفیتی بیبدیل برای تقویت تابآوری است. بهکارگیری این ظرفیت نیازمند اقدامات راهبردی است.
اصغری با اشاره به اجرای فرآیندهای جبرانی پس از برقراری آرامش گفت:با تمدید مهلت ارسال لیست بیمهها تا هفتم تیرماه، همکاران حتی خارج از ساعت اداری تا ساعت ۱۹ فعال بودند و در روز جمعه ۶ تیر نیز کلیه کارگزاریها خدماترسانی داشتند.
اصغری در تشریح تمهیدات فناورانه برای بحرانهای آتی اعلام کرد: پشتیبانگیری روزانه مستقیم از کلیه سامانهها انجام میشود و نسخههای هفتگی به اداره کل ارسال می شود همچنین پشتیبانگیری سامانههای متمرکز مطابق روال، توسط شرکت تأمین سازمان به صورت مستمر انجام میشود. این دو لایه حفاظتی (پشتیبانگیری روزانه و هفتگی) همراه با سیستم غیرمتمرکز شرکت تأمین، میتوانند تضمینکننده بخشی از تداوم خدمات در شرایط اضطراری آینده باشند.