معاون بیمهای سازمان تأمیناجتماعی، در نشست شورای معاونان و مدیران کل استانی با اشاره به تفاهمنامه اخیر این سازمان با شهرداریها تأکید کرد: اتصال سامانههای اطلاعاتی و همکاری میان نهادهای حاکمیتی موجب شفافیت، صیانت از حقوق بیمهشدگان و ارتقای جایگاه ملی سازمان شده است.
به گزارش تامین 24، محمد محمدی در این خصوص گفت: بر اساس تفاهمنامه سازمان تأمین اجتماعی با شهرداریها، مقرر شد بازرسی دفاتر مالی شهرداریها از سه سال اخیر (۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳) آغاز و در صورت نیاز تا سقف ده سال انجام شود.
وی با در ادامه به تعامل گسترده با نهادهای حاکمیتی اشاره و خاطرنشان کرد: در دوره حاضر، تلاش برای برقراری ارتباط و تعامل با مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و دولت، در مقایسه با ادوار گذشته چندین برابر شده است. این اقدام، جایگاه ملی سازمان را ارتقاء داده و مکاتبات و پیگیریهای مؤثری برای تداوم این تعامل دوسویه در جریان است.
معاونت بیمهای این سازمان،در خصوص اقدامات مدیرعامل سازمان برای تعامل و بیان مسائل سازمان با نهادهای حاکمیتی اظهار کرد: شهادت میدهم که دکتر سالاری نسبت به دوره قبل، چندین برابر تلاش میکنند تا جایگاه سازمان را در سطح ملی ارتقاء دهند. ایشان در تعامل با مجلس شورای اسلامی، دولت و قوه قضاییه، مکاتبات متعددی را انجام دادهاند که نتایج ارزشمندی برای سازمان به همراه داشته است.
معاون بیمهای سازمان تأمیناجتماعی در خصوص برخی از آرای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری خاطرنشان کرد: هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در آرایی صریح اعلام کرده است که سازمان تأمیناجتماعی میتواند نسبت به تمامی آراء مرتبط اعتراض کند. البته برای جلوگیری از طرح بیمورد شکایات، شیوهنامهای در دست تدوین است تا تنها آراء ناعادلانه و مؤثر بر حقوق سازمان مورد پیگیری قرار گیرد. این اقدام با هماهنگی ادارهکل حقوقی و قوانین و مقررات و در راستای صیانت از منافع بیمهشدگان انجام خواهد شد.
محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر حمایت کامل مدیرعامل از مدیران و رؤسای شعب در اجرای قوانین و مقررات و احقاق حقوق سازمان گفت: یکی از رؤسای شعب در موضوع برداشت بدهی از حساب یکی از شهرداریها، تحت فشار برخی نمایندگان مجلس قرار گرفت، اما آقای سالاری با صراحت اعلام کردند که «به هیچ وجه این تصمیم تغییر نخواهد کرد» و از مدیر مربوطه حمایت کامل کردند. این نشاندهنده پشتیبانی قاطع مدیریت سازمان از مدیران پرتلاش و متعهد است.وی اتصال به سامانههای مالیاتی، اسناد رسمی و سایر پایگاههای اطلاعاتی ملی را از جمله اقدامات زیرساختی و تحولآفرین سازمان خواند و گفت: این اتصال به شناسایی گلوگاهها و افزایش شفافیت کمک شایانی خواهد کرد.
محمدی با بیان اینکه منابع سازمان تأمین اجتماعی از نظر شرعی حقالناس و این سازمان یک نهاد بینالنسلی است، تأکید کرد: برای تأمین حقوق واقعی ذینفعان و جلوگیری از تضییع آن، باید تمامی تلاش خود را به کار بست و از هرگونه پرداخت غیرمستقیم جلوگیری کرد. این سامانهها ابزاری ارزشمند و دقیق برای تحقق این هدف هستند.معاون بیمهای سازمان در پایان با اشاره به تحول در نظام کنترل مصارف، اظهار داشت: تاکنون کنترل مصارف به صورت سنتی انجام میشد، اما از این پس این فرآیند با توسعه سامانههای اطلاعاتی، به شکلی نرمافزاری و دقیق پیش خواهد رفت. وی با اشاره به ارسال دستورالعملهای لازم به استانها، از ادارات کل استانی خواست تا در این زمینه نقشی مؤثر و جدیتر ایفا کنند