روشهای کاغذی و دستی باعث طولانی شدن فرآیند، افزایش هزینهها و پراکندگی دادهها می شود و این موضوع نیز هم موجب نارضایتی موسسات حسابرسی و هم کارفرمایان شده است.
به گزارش تامین ۲۴، امید عسگری، مدیر محصول مالی و دفاتر قانونی سازمان تامین اجتماعی در نمایشگاه الکامپ در مورد چالشهای فعلی فرایند بازرسی دفاتر قانونی گفت: «روشهای کاغذی و دستی باعث طولانی شدن فرآیند، افزایش هزینهها و پراکندگی دادهها شده و این موضوع هم موجب نارضایتی موسسات حسابرسی و هم کارفرمایان شده است.»
عسگری اضافه کرد:«نیاز به سامانه جامع بازرسی دفاتر قانونی از چند جهت ضروری است. به طور مثال، باعث ایجاد شفافیت اداری و اعتماد ذینفعان میشود، بروکراسی و پیچیدگیهای کاغذی و حضوری را کاهش میدهد. همچنین باعث امکان پایش هوشمند و پیشگیری از تخلفات احتمالی میشود».
مدیر محصول سامانه جامع بازرسی دفاتر قانونی در ادامه توضیح داد: این سامانه متشکل از چهار بخش اصلی است و گفت:«بخش اول سامانه شناسایی (خودداری) است که کارگاههایی که نیاز به بازرسی دارند را شناسایی و اطلاعات را به صورت الکترونیک دریافت میکند. بخش دوم سامانه احاله و تخصیص اتوماتیک است که پروژهها را بر اساس ظرفیت و اولویتها به بازرسها اختصاص میدهد. بخش سوم کاربرگ دیجیتال است که فرمهای کاغذی را حذف و فرایند بازرسی را با استفاده از هوش مصنوعی انجام میدهد. بخش چهارم هم داشبورد مدیریتی است که امکان رصد پروژهها و گزارشگیری برای مدیران در سطوح مختلف را فراهم میکند».
عسگری در بخش دیگر صحبتهای خود با اشاره به جریان کار سامانه گفت: «ابتدا پروژهها شناسایی و ثبت میشوند، سپس اطلاعات مورد نیاز از سازمان و کارفرما دریافت شده، پروژهها تخصیص مییابند و بازرسیها انجام میشود. در نهایت، نتایج در داشبورد مدیریتی قابل مشاهده است».
این مدیر در پایان سخنان خود تاکید کرد: این سامانه، علاوه بر افزایش شفافیت و عدالت اداری، رضایت ذینفعان را نیز به دنبال خواهد داشت و گامی مهم در مسیر تحول دیجیتال سازمان تامین اجتماعی محسوب میشود.
به گزارش تامین 24، بیست و هشتمین نمایشگاه الکامپ در روزهای سوم تا ششم مهرماه 1404 در نمایشگاه بینالمللی تهران برگزار میشود و غرفه سازمان تامین اجتماعی در سالن شماره 40 آن میزبان بازدیدکنندگان است.