از پرداخت تعهدات زودتر از موعد تا تمدید مهلت ارسال لیستهای بیمهای
از پرداخت تعهدات زودتر از موعد تا تمدید مهلت ارسال لیستهای بیمهای
۱۴۰۴/۰۴/۱۰ | ۱۲:۴۸
کد خبر: 22288
به گزارش آتیهآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی فارس، ایرج نادری با قدردانی از حضور فعال و مستمر مدیران و کارکنان سازمان تأمین اجتماعی فارس در اولین روز کاری پس از وقوع بحران گفت: با وجود شرایط سخت و فشارهای ناشی از این تجاوز نابخردانه، تامین اجتماعی توانست با درایت، شجاعت و مدیریت جهادی مدیرعامل، معاونین و مسئولان عالی سازمان توام با مدیران و همکاران استانی، منابع مالی لازم را تأمین کند و از بروز هرگونه خلل در پرداخت مستمریها و تعهدات کوتاهمدت و بلندمدت به جامعه بیمهشدگان جلوگیری کنیم. وی افزود: با همکاری و هماهنگی کامل مدیران استانی و حمایتهای ویژه، تمامی تعهدات سازمان حتی زودتر از موعد مقرر پرداخت شده است که این اقدام ارزشمند، نشاندهنده توانمندی و تعهد سازمان در خدمترسانی به مردم در شرایط بحرانی است.
فعالسازی کمیته پدافند غیرعامل
مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس از فعالسازی کمیته پدافند غیرعامل در سازمان خبر داد و گفت: جلسات این کمیته در سطوح مختلف بهصورت عادی و محرمانه برگزار و دستورات و گزارشها بهسرعت بین سطوح اجرایی و مدیریتی تبادل شد.
نادری با بیان اینکه این اقدامات برای پیشگیری و پیشبینی مشکلات احتمالی بود افزود: زیرساختهای خدمات غیرحضوری حفظ شد تا بیمهشدگان از طریق موبایل، لپتاپ یا تبلت به خدمات غیرحضوری دسترسی داشته باشند. در مواردی که به دلیل مشکلات بانکهای سپه و پاسارگاد نیاز به بازگشت به روشهای سنتی بود، این اقدام بهصورت محدود انجام شد تا کارفرمایان متضرر نشوند.
وی با اشاره به حضور تماموقت مدیران و کارکنان تأمین اجتماعی در استان، گفت: تمام مرخصیها و مأموریتها لغو شد و مدیران در کنار همکاران، لحظهبهلحظه اوضاع را مدیریت کردند. ملاقاتهای عمومی در طول ۱۲ روز جنگ بدون هیچ محدودیتی برگزار شد و درب دفاتر برای رسیدگی به مشکلات مردم باز بود.
تمدید مهلت ارسال لیستهای بیمهای
مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس بیان کرد: صدور هرگونه بازداشت نامه، بازرسی از کارگاهها و ابلاغ احکام مطالباتی در این مدت ممنوع شد. همچنین، مهلت ارسال لیستهای بیمهای از ۳۱ خرداد در دو مرحله تا ۴ تیرماه وسپس ۷ تیرماه تمدید شد تا کارفرمایان در شرایط بحرانی تحت فشار نباشند.
وی ادامه داد: در هیاتهای بدوی و تجدیدنظر تشخیص مطالبات، با توجه به محدودیتهای پرواز و حملونقل، صدور رای برای کارفرمایانی که امکان حضور نداشتند به تعویق افتاد تا فرصت کافی برای حضور و دفاع آنان از طریق تجدید وقت و استمهال فراهم شود.
نادری تأکید کرد: سازمان تأمین اجتماعی در این بحران اگرچه اسلحه بدست نداشت اما از مدیرعامل سازمان تا آحاد کارکنان در کنار مردم و نیروهای مسلح، جبههای از خدمترسانی تشکیل داد و شعار «شعبهای در خانه شما» را محقق کرد.
وی در پاسخ به پرسشی درباره برنامههای آتی در صورت ادامه تجاوزات دشمن، گفت: تمهیدات کنونی استمرار خواهد یافت و در صورت نیاز، تصمیمات جدید متناسب با شرایط خاص توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان اتخاذ و ابلاغ میشود.
مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس بیان کرد: از روز شنبه پس از آتشبس، امور سازمان به روال عادی بازگشته، اما آمادگی برای هرگونه شرایط اضطراری حفظ شده است.
نادری با تأکید بر نقش شرکای اصلی تأمین اجتماعی، گفت: این سازمان با افتخار در کنار مردم وجامعه هدف ایستاد و به تعهدات خود عمل کرد.
وی یادآور شد: بیانصافی است اگر از کارفرمایانی که با وجود مشکلات و چالشهای چند روز اخیر، لیست بیمه کارکنان خود را به موقع ارسال کرده و حق بیمهها را در موعد مقرر پرداخت کرده اند، قدردانی نکنیم. این همراهی و یاری آنها نقش مهمی در ادامه خدماترسانی سازمان به کارکنان و بیمهشدگان داشته و قطعا نقطه عطفی در ذهن مسئولان و کارکنان این سازمان خواهد بود.