مدیر درمان تأمیناجتماعی استان گلستان در جلسه شورای اداری این مدیریت، اجرای موفق طرح ملی پزشک خانواده و نظام ارجاع را نیازمند بسترسازی فرهنگی، همافزایی بینبخشی و جلب مشارکت بهرهمندان دانست و بر لزوم ارتقای شاخصهای خدمات درمانی و افزایش رضایتمندی بیمهشدگان تأکید کرد.
به گزارش تامین24 به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تأمیناجتماعی استان گلستان، جلسه شورای اداری این مدیریت با حضور مدیر درمان استان، معاونین، روسای مراکز درمانی و روسای ادارات ستادی و احمد نصرتی، مدیر اسبق استان بهعنوان مهمان ویژه برگزار شد.
در این نشست، امیرحسین موسوی، مدیر درمان استان ضمن بیان شرایط کشور و با اشاره به کار و تلاش شبانه روزی مسئولین در حوزه های مختلف گفت: آمار و اطلاعات موجود، بیانگر خدمات ارزنده شما عزیزان در استان است و ما می توانیم با همدلی و همکاری به این خدمات عمق بیشتری بخشیده و با افزایش کیفیت، کمیت، سرعت و دقت در ارائه خدمات مطلوب و بدون منت، رضایتمندی بیشتری در مخاطبان ایجاد کنیم.
وی همچنین به موضوع اجرای برنامه ملی پزشک خانواده و نظام ارجاع در پنج استان کشور، ازجمله در استان گلستان و شهرستان آق قلا اشاره کرد و افزود: با عنایت به دستور مدیرعامل سازمان ما مکلفیم که نهایت همکاری را با دانشگاه علوم پزشکی جهت اجرای طرح داشته باشیم.
مدیر درمان تأمیناجتماعی استان گلستان ایجاد بستر فرهنگی مناسب جهت اجرای بهینه طرح را از جمله الزامات این طرح دانست و در مورد نتایج رضایتمندی مشتریان در سامانه ارتباطات مردمی سازمان نیز گفت: رضایت گیرندگان خدمات، بهعنوان قضاوتکنندگان کیفیت خدمات بسیار مهم است و مبنایی برای تصمیم گیری ها و برنامهریزیهای سازمان به شمار می رود، لذا باید به این مهم توجه ویژه داشته باشیم تا بتوانیم رتبه استان را ارتقاء دهیم. هرچند اقدامات موثر اخیر موجب شده که در بین 10 استان برتر کشور قرار بگیریم ولی برای استمرار این توفیق باید همگی تلاش کنیم و ضمن ارائه خدمات شایسته، با رفتار خوب با مخاطبان موجبات ارتقاء این شاخص را فراهم کنیم.
موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به رتبه استان در بحث تعداد اقلام دارو و پاراکلینیک در حوزه درمان غیر مستقیم اشاره و تاکید کرد: تغییر در این حوزه به سادگی صورت نمی گیرد و مستلزم کار علمی و کارشناسی فراوان و تعامل مستمر با پزشکان است، تعامل با پزشکان به این جهت مهم است که علیرغم اینکه حدود 6 درصد هزینههای درمان غیرمستقیم به عنوان حقالزحمه به پزشکان پرداخت میشود ولی 94 درصد سایر هزینهها توسط پزشکان رقم میخورد و با تجویز دارو و خدمات پاراکلینیک موجب ایجاد هزینه می شوند که اگر کنترل و نظارت قوی نداشته باشیم بهصورت نامحدود و افسارگسیخته هزینهها افزایش خواهد یافت و موجب عدم انطباق با شاخصهای سازمانی و شاخصهای علمی خواهد شد.
وی با اشاره به رتبه سوم استان در تعداد موسسه طرف قرارداد با تعداد 1630 مرکز گفت: در دسترسی به پزشک در سطح کشور رتبه سوم را داریم و این یک فرصت است زیرا ما در انتخاب پزشکان جهت انعقاد قرارداد گزینه های متعددی داریم .
موسوی با اشاره به تعداد بیمهشدگان استان بیان کرد: از نظر تعداد بیمه شده با تعداد تقریبی 820 هزار بیمه شده، در رتبه 18 کشوری قرار داشته و 1.82 درصد بیمهشدگان کشور در استان گلستان هستند. ما سالیانه در حوزه درمان مستقیم 4 میلیون، در حوزه درمان غیرمستقیم 8 میلیون و در مجموع به میزان 12 میلیون خدمت درمانی ارائه میدهیم.
در پایان موسوی، مدیر درمان استان با اشاره به برخی از شاخصهای مهم در استان، خواستار تلاش بیشتر جهت ارتقاء شاخصها و ارائه خدمات شایسته تر به بیمه شدگان و بازنشستگان سازمان شد.
نصرتی، طی سخنانی وجدان بیدار را بهترین قاضی دانست و تاکید کرد: ما باید باور داشته باشیم سازمان خانه ماست و باید تلاش کنیم که حق الناس را به درستی مدیریت کنیم.
حسین پور، معاون خدمات درمانی استان نیز ضمن بررسی برخی شاخصها در حوزه درمان مستقیم، با اشاره به ضرورت مصرف بهینه منابع انرژی به صورت آماری به میزان مصارف هر مرکز اشاره و بازدیدهای هدفمند حوزه خدمات درمانی استان را فرصتی برای رفع مشکلات و ارتقاء خدمات ارزیابی کرد.
پارسائی، معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی استان، با ابراز امیدواری نسبت به افزایش رضایتمندی بیمهشدگان در استان، بر ارتقای شاخصها و بهبود رتبه کشوری در حوزه درمان غیرمستقیم تأکید کرد.
وی با اشاره به تراکم کار در حوزه درمان غیرمستقیم خواستار افزایش نیروی انسانی متخصص بوده و تاکید کرد: کاهش بازرسی و نظارت و نیز کاهش دقت در رسیدگی ها می تواند خسارات جبران ناپذیری به منابع سازمان وارد کند.