تامین ۲۴/ بررسی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) نشان میدهد، برای دستیابی به آموزش ابتدایی و متوسطه همگانی جهانی باید 69 میلیون معلم جدید آموزش ببینند. همچنین در این میان آفریقای سیاه و جنوب آسیا بیشترین تاثیر را از کمبود جهانی معلم متحمل میشوند.
در بررسی یونسکو آمده است: جامعه بینالمللی برای تحقق اهداف آموزش همگانی ذکر شده در برنامه توسعه پایدار به 24 میلیون و 400 هزار معلم در مقطع ابتدایی و 44 میلیون و 400 هزار معلم در مقطع متوسطه نیاز دارد.
به گزارش ایسنا، همچنین طبق بررسی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد حدود 263 میلیون کودک در سراسر جهان از تحصیل محروم هستند و تنها 14 درصد افراد جوان در کشورهای فقیر این امکان را دارند تا تحصیلات خود را به اتمام برسانند.
منطقه آفریقای سیاه بالاترین رشد جمعیت در کودکان سنین مدرسه را دارد این درحالیست که بیش از 70 درصد کشورهای این منطقه در مدارس ابتدایی با کمبود معلم روبرو هستند. کشورهای جنوب آسیا به لحاظ کمبود نیروی معلم در رتبه دوم قرار دارند به گونهای که تا سال 2030 به 15 میلیون نیروی معلم جدید نیاز است.
«جاستین فورسیت» معاون مدیر اجرایی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) نیز اظهار کرده است: تربیت معلمانی که آموزشهای صحیح و کافی دیدهاند در روند تحصیل کودکان کلیدی است، بدون وجود این دسته از معلمان کودکان در مدارس تحت آموزش قرار میگیرند اما مهارت لازم را به دست نمیآورند.
اختتامیه نمایشگاه صندوق های بازنشستگی باحضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی عصر دیروز ۲۶ بهمن ماه در مصلی تهران برگزار شد.
گزارشهای رسمی داخلی گویای آن است که در ایران ۵۸ درصد اشتغال غیر رسمی است. اما بر اساس گزارشهای سازمانهای بینالمللی، این آمار به مراتب فراتر بوده و به ۷۵ تا ۸۵ درصد بازار کار میرسد. در بازار پول، سرمایه، ارز، کالا و تجارت خارجی نیز اوضاع از بازار کار هم بدتر است.