تامین ۲۴/ کاظم عظیمی سن شعور رانندگی در ایران را ۳۸ سالگی عنوان کرد و افزود: سالانه در ایران بیش از ۱۸ هزار نفر در حوادث جادهای کشته و زخمی میشوند که علاوه بر کیفیت خودرو و جادهها، مهمترین عامل در تصادفات فرهنگ رانندگی شخص است.
وی اکثر حوادث رانندگی در ایران را ناشی از بالا بودن سن شعور رانندگی دانست و افزود: درست رانندگی کردن ارتباطی به تحصیلات، ثروت و یا فقیر بودن ندارد.
به گزارش ایسنا، عظیمی با اشاره به تحقیقات صورت گرفته در رابطه با سن شعور رانندگی ادامه داد: در ایران این سن ۳۸ سالگی اعلام شده است به طوریکه در این سن رانندگان دیر رسیدن را بر نرسیدن ترجیح داده و از سمت راست سبقت نمیگیرند.
این کارشناس بیمه و خسارت خودرو تصریح کرد: در این سن هنگام ورود به میدان و خیابانهای اصلی ایست کرده و با احتیاط وارد میشوند.
عظیمی ادامه داد: در این سن رانندگان متوجه میشوند در زمان خوابآلودگی نباید رانندگی کنند و میدانند پس از دوساعت رانندگی باید یک ربع استراحت کرد.
وی عنوان کرد: باید از تمام افرادی که سنشان زیر ۳۸ سال است و قانونمند رانندگی میکنند، تشکر کرد.
اختتامیه نمایشگاه صندوق های بازنشستگی باحضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی عصر دیروز ۲۶ بهمن ماه در مصلی تهران برگزار شد.
گزارشهای رسمی داخلی گویای آن است که در ایران ۵۸ درصد اشتغال غیر رسمی است. اما بر اساس گزارشهای سازمانهای بینالمللی، این آمار به مراتب فراتر بوده و به ۷۵ تا ۸۵ درصد بازار کار میرسد. در بازار پول، سرمایه، ارز، کالا و تجارت خارجی نیز اوضاع از بازار کار هم بدتر است.