تأمین اجتماعی در زمره ٥ دستگاه برتر کشور در رسیدگی به شکایات مردمی
تأمین اجتماعی در زمره ٥ دستگاه برتر کشور در رسیدگی به شکایات مردمی
مشاور مدیرعامل و مدیرکل دفتر بازرسی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی با تلاش های صورت گرفته برای پاسخگویی و رسیدگی به خواسته ها و شکایات در زمره ٥ دستگاه برتر کشور قرار گرفته است.
تامین ۲۴/ دکتر مسعود یوسفی اظهار داشت: اداره کل رسیدگی به شکایات نهاد ریاست جمهوری دستگاه های مختلف کشور را به لحاظ رسیدگی به شکایات و خواسته های مردمی مورد ارزیابی قرار می دهد که سازمان تأمین اجتماعی بر این اساس به عنوان یکی از دستگاه های موفق شناخته شده است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، وی افزود: برای حصول این موفقیت و انجام بهینه امور، دفتر بازرسی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، نظارت و بازرسی مستمر بر عملکرد واحدهای تابعه و ارائه کمک های کارشناسی، مشورتی به مسئولین واحدهای تابعه و تهیه گزارش های لازم به مدیریت عالی را به جدیت اجرا کرده است.
دکتر یوسفی ادامه داد: بازرسی از تمامی مراکز درمانی تابعه بر اساس چک لیست های طراحی شده در واحدهای پذیرش، واحدهای پاراکلینیک و کلینیک و ارائه گزارش آماری به بالاترین مقام سازمان طبق شاخص های ارزیابی شده و امتیازات اخذ شده توسط مراکز درمانی و نهایتاً اصلاح و بهبود فرآیندهای درمانی با هدف افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و افزایش کیفیت خدمات رسانی در مراکز ملکی سازمان در دستور کار بوده است.
به گفته دکتر یوسفی پاسخ به مکاتبات و موارد ارجاعی رسیدگی شده از طرف دفتر ریاست جمهوری و مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری (سامد) در چارچوب ضوابط و مقررات و به استناد گزارش های تهیه شده از سوی واحدهای ذیربط از دیگر اقدامات دفتر بازرسی سازمان تامین اجتماعی در دولت یازدهم بوده است.
دکتر یوسفی اظهار داشت: این دفتر همچنین به بیش از ٢ هزار نامه از سوی سازمان بازرسی کل کشور و سامانه مربوط به این سازمان در طی ٤ سال گذشته پاسخ داده است.
مشاور مدیرعامل و مدیرکل دفتر بازرسی سازمان تأمین اجتماعی گفت: پاسخگویی به مراجعین حضوری، تلفنی و مکاتبه ای توسط کارشناسان بازرسی استان ها از دیگر اقداماتی است که با هدف ارتقاء سطح رضایتمندی مخاطبان و بررسی و اقدام لازم در خصوص شکوائیه ها، درخواست ها و اعتراض های رسیده از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی و تهیه پاسخ از دیگر اقدامات حوزه بازرسی سازمان تامین اجتماعی در دولت یازدهمبوده است.
دکتر یوسفی تأکید کرد: قرار گرفتن دفتر بازرسی مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در زمره پنج دستگاه برتر در حوزه رسیدگی به گزارش ها و شکایات از سوی نهاد ریاست جمهوری از توفیقات این دفتر طی ٤ سال گذشته است.
وی افزود: طراحی، پیاده سازی و راه اندازی پورتال داخلی دفتر بازرسی مدیر عامل با هدف تسهیل تعاملات و ارتقاء سطح علمی کارشناسان استانی، راهبری و نظارت بر عملکرد کارشناسان بازرسی و رسیدگی به شکایات استان ها، برگزاری دوره آموزشی جهت کارشناسان استانی از دیگر اقدامات حوزه بازرسی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در دولت یازدهم است.
دکتر یوسفی انجام این اقدامات را در راستای اجرای هرچه بهتر رسالت دفتر بازرسی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: این افتخار آفرینی در سایه جدیت و مسئولیت پذیری همه همکاران صف و ستاد این دفتر با رهنمودهای مدیریت ارشد سازمان جناب آقای دکترسیدتقی نوربخش و معاونین محترم سازمان تحقق یافته است.
دکتر یوسفی در پایان افزود: براساس برنامه های تدوین شده، نظارت در سال های آتی با توجه به نهضت IT در سازمان به شکل سیستمی در می آید که این موضوع تحولی عظیم در شفاف سازی و پاسخگویی را در سازمان متبوع به همراه خواهد داشت.
دفتر بازرسی مدیر عامل سازمان تامین اجتماعیدکتر مسعود یوسفیرسیدگی به شکایات مردمیمدیرکل دفتر بازرسی سازمان تامین اجتماعی