نقش سابقه بیمه در حمایت تأمیناجتماعی از حادثه کار
نقش سابقه بیمه در حمایت تأمیناجتماعی از حادثه کار
۱۳۹۵/۱۰/۲۵ | ۰۵:۱۳
کد خبر: 16190
تامین ۲۴/ به استناد ماده ٦٠ قانون تأمیناجتماعی، حوادث ناشی از کار، حوادثی است که در حین انجام وظیفه و به سبب آن برای بیمهشده اتفاق میافتد. مقصود از حین انجام وظیفه تمام اوقاتی است که بیمهشده در کارگاه یا مؤسسات وابسته یا ساختمانها و محوطه آن مشغول کار باشد و یا به دستور کارفرما در خارج از محوطه کارگاه عهدهدار انجام مأموریتی باشد.
اوقات مراجعه به درمانگاه یا بیمارستان و یا برای معالجات درمانی و توانبخشی و اوقات رفت و برگشت بیمهشده از منزل به کارگاه جزو اوقات انجام وظیفه محسوب میشود، مشروط بر اینکه حادثه در زمان عادی رفت و برگشت به کارگاه اتفاق افتاده باشد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمیناجتماعی، حادثهای که برای بیمهشده حین اقدام برای نجات سایر بیمهشدگان و مساعدت به آنان اتفاق میافتد، حادثه ناشی از کار محسوب میشود.
در صورت وقوع حادثه ناشی از کار، کارفرما موظف است ضمن اقدام برای جلوگیری از تشدید وضع حادثه دیده، گزارش حادثه را نیز حداکثر ظرف سه روز اداری به اطلاع شعبه تأمیناجتماعی محل برساند.