
شفافیت در رسانه برای همه گروه ها لازم است
دکتر احمد میرعابدینی، مدرس ارتباطات با اشاره به اهمیت شفافیت و صداقت در رسانه ها گفت : در این خصوص می توان گفت که کلی گویی نوعی یک شعار است و باید ابتدا موضوع مشخص شود .
دکتر احمد میرعابدینی، مدرس ارتباطات با اشاره به اهمیت شفافیت و صداقت در رسانه ها گفت : در این خصوص می توان گفت که کلی گویی نوعی یک شعار است و باید ابتدا موضوع مشخص شود .
تامین۲۴/ وی افزود: ابتدا باید منظور از شفاف سازی مشخص شود و اینکه شفافیت شامل چه حوزه هایی می شود .
این مدرس ارتباطات تصریح کرد: واقعیت این است که ما نمی توانیم آزادانه در همه حوزه ها وارد شویم و اظهار نظر کنیم .
میرعابدینی افزود: باید دقیقا مشخص شود که در چه حوزه هایی می شود ورود کرد و اظهار نظر نمود و این شفافیت برای همه گروه ها لازم است .
وی تصریح کرد: تا حد امکان این شفاف کردن به معنی روشن کردن هم است و در واقع یعنی تعیین تعریف و تقسیم کار یا واگذاری هر بخشی از کار به کسی که مسئول است و مسئول کسی است که تخصص، توانایی، مهارت و تجربه را در اختیار دارد .
دکتر میرعابدینی در گفتگو با تامین 24 گفت: شفاف کردن را باید به بخش های خیلی مشخص تری تعریف کنیم و پیش ببریم، بنابراین خود این موضوع در یک سطح کلی نیاز به زمان دارد .
وی افزود : اغلب از کیفیت صحبت می کنیم اما در عین حال باید عوامل شاخص کننده کیفیت را تعریف کنیم .
وی اضافه کرد: در ارتباط با واگذاری امتیاز و مجوز نشریات به بخش خصوصی ابتدا باید منظور از بخش خصوصی تعریف و به وضوح مشخص گردد، کما اینکه در شرایط مختلفی که تجربه شده است هم بخش دولتی، هم بخش خصوصی و هم بخش تعاونی دارای اشکالاتی بوده اند .
میر عابدینی گفت: باید منظور از بخش خصوصی دقیقا مشخص شود که با چه اهداف، نیروی تجربی، تخصصی و احساس مسئولیت اجتماعی قرار است شکل گیرد .
وی افزود: هر وقت نشریات به هر بخشی واگذار شود و آن اهداف تعیین شده محقق نشود باز هم مشکل ساز خواهد بود و در واقع منظور از شفاف سازی و صداقت این است که اگر کسی می گوید من برای چاره جویی آمده ام باید صداقت وی مورد ارزیابی قرار گیرد و این ارزیابی دارای شاخص ها و معیارهایی است .