تامین ۲۴/ مدیر بازاریابی و فروش داروسازی زهراوی در حاشیه نمایشگاه ایران فارما به تامین 24 گفت: حضور در این نمایشگاه در جذب سرمایه گذاران و توسعه صادرات بسیار مهم است، گفت: در رابطه با شرکت های دارویی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی مانند زهراوی، امور کلان سرمایه گذاری و جلب سرمایه گذاران مستقیم به عهده تیپیکو و شرکت کارخانجات داروپخش است و چنانچه خط مشی مهم در این زمینه توسط هلدینگ به درستی تعیین و مشخص شود بستر سرمایه گذاری خارجی برای جذب هرچه بیشتر منابع مالی خارجی هموار می شود.
امیر حکمت، صنعت داروسازی کشور را نیازمند جلب اعتماد کمپانی های بزرگ برای سرمایه گذاری و تولید داروهای تحت لیسانس دانست و گفت: بازار دارویی کشور به لحاظ تولید در بعضی گروه داروها به اشباع رسیده است. در این شرایط یکی از راه های رشد صنعت داروسازی داخلی علاوه بر رفتن به سمت تولید داروهای فوق تخصصی با فن آوری بالا، توجه بیشتر به بازارهایی فراتر از بازار داخلی است که برگزاری نمایشگاه های بین المللی در سطح ایران فارما امکان معرفی توانمندی های تولید داخل را برای بازارهای خارجی فراهم می آورد و نیز به بسترسازی فعالیت های آتی صادرات شرکت ها کمک شایان توجهی می کند.
وی افزود: با توجه به اینکه شرکت های داروساز به طور پراکنده در نمایشگاه های دارویی کشورهای همسایه و دیگر کشور مورد هدف صادرات حضور می یابند، به تبع چنین حضورهایی با هزینه و صرف وقت و انرژی زیادی برای شرکت ها همراه است، ایران فارما این امکان را فراهم می آورد تا با هزینه کمتر و در یک زمان کوتاه صنعت داروسازی ما به مشتریان خارجی معرفی شود .
وی با اشاره به روند تولید دارو در سال جاری شرکت گفت: زهراوی برای اولین بار و به طور انحصاری در سال جاری موفق به تولید و عرضه داروی کپسول خوراکی با نام تجاری «کو گرافت» شد و توان تولید و رفع نیاز کل بازار دارویی کشور به این کپسول خوراکی را با قیمت کمتر برای بیماران و صرفه جویی ارزی برای نظظام سلامت را دارا است.
حکمت اضافه کرد: برخی داروهای فوق تخصصی مهم مانند«سترورلیکس»،«سینگولیمود» و... که بعضی از داروهای شرکت به مرحله بازار خواهد رسید که برخی از این محصولات برای نخستین بار در کشور عرضه می شود.
مدیر بازاریابی و فروش داروسازی زهراوی معرفی توانمندی شرکت های دارویی به متخصصان، پزشکان و داروسازان را موضوع مهمی خواند و گفت : ایران فارما این ظرفیت را دارد که با به نمایش درآمدن توان علمی و محصولاتی شرکت ها نه تنها امکان انتقال اطلاعات تولید دارو به جامعه مخاطب و هدف فراهم می شود بلکه مهم تر از آن سیاستمداران و سیاست گذاران را نیز به توسعه هرچه بیشتر سطح ارتباطات و تعاملات با این شرکت ها ترغیب می کند که با زاویه دید وسیع تری به وضع قوانین و خط مشی ها در صنعت دارویی کشور اهتمام ورزند.
نمایشگاه ایران فارما با حضور 30 شرکت بزرگ دارویی ایران و جهان از 24 تا 2۶ شهریور ماه در محل مصلی بزرگ تهران در حال برگزاری است.