
نشست هماهنگی و همافزایی هلدینگهای تابعه تولیدی شستا با حضور معاون توسعه کسبوکار بینالملل این مجموعه، با هدف همسوسازی برنامههای اجرایی، شتابدهی به روند بینالمللیسازی و تقویت رویکرد صادراتمحور در شرکتهای تابعه برگزار شد.
به گزارش تامین 24 به نقل از شستا رسانه، در راستای ایجاد هم افزایی و همسویی برنامههای اجرایی توسعه صادرات و بینالمللی سازی هلدینگهای تابعه شستا، نشست هماهنگی و هم افزایی معاونت توسعه کسب و کار بینالملل و هلدینگهای تابعه تولیدی برگزار شد.
در این نشست مسعود کمالی اردکانی، معاون توسعه کسب و کار بینالملل شستا اظهار داشت: این نشست اولین نشست هماهنگی پس از ارزیابی اولیه آمادگی صادرات، طبقهبندی شرکتها و تدوین برنامه بینالمللیسازی و توسعه صادرات آنهاست.
در این نشست در خصوص اقداماتی که طی چند ماه گذشته در جهت راهبرد کلان بینالمللی سازی شستا در معاونت توسعه کسب و کار بینالملل صورت گرفته است گزارشی ارائه شد.
این اقدامات شامل آموزش جامع تربیت کارشناس صادرات و بازرگانی بیش از 100 نفر از مدیران و کارشناسان حوزه صادرات و بازرگانی 55 شرکت صادراتی تابعه شستا، ارزیابی آمادگی اولیه صادرات حدود 70 شرکت صادراتی و یا دارای پتانسیل صادرات کالا و تدوین برنامه اجرایی توسعه صادرات برای آنها، برنامهریزی برای حضور منسجم و هدفمند شرکتهای صادراتی تابعه در رویدادهای بینالمللی سال 1405، توجه ویژه به موضوع بینالمللی سازی و توسعه صادرات در دستورالعمل بودجه سال آتی و بالاخره اقدامات اولیه برای ارزیابی آمادگی صادراتی شرکتهای خدماتی تابعه شستا است.
همچنین در این نشست از هلدینگهای تابعه درخواست شد ضمن حفظ ارتباط مستمر با معاونت بینالملل شستا، پیگیریهای لازم برای اجرایی شدن برنامههای توسعه صادرات، برنامهریزی منسجم جهت حضور در رویدادهای بینالمللی، برگزاری مداوم کمیته توسعه صادرات، اصلاح ساختار حوزه بینالملل در هلدینگ و شرکتهای تابعه، ارزیابی موثر از عملکرد دقیق شرکتهای تابعه در نمایشگاههای بینالمللی، توسعه و توانمندسازی نیروی انسانی بخش بازرگانی، جلوگیری از رقابتهای مخرب شرکتهای تابعه در بازارهای بین المللی و کمک به عارضهیابی شرکتهای صادراتی جهت بهبود عملکرد صادراتی آنها را در دستور کار هلدینگ قرار دهند.