
در راستای تسهیل خدماترسانی و کاهش مراجعات حضوری، مجموعهای از خدمات غیرحضوری درمان تأمیناجتماعی از جمله نسخه الکترونیک، نوبتدهی اینترنتی و خدمات کمیسیون پزشکی برای بیمهشدگان هرمزگان فعال و قابل استفاده است.
به گزارش تامین24 به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تأمیناجتماعی هرمزگان، غلامعباس مومنی با اعلام راهاندازی و توسعه خدمات غیرحضوری درمان، از دسترسپذیری مجموعهای از خدمات الکترونیک برای بیمهشدگان، کارفرمایان و مستمریبگیران خبر داد و گفت: در راستای افزایش سرعت ارائه خدمات، کاهش مراجعات حضوری، کاهش خطای انسانی در نسخهنویسی و نسخهپیچی و همچنین تسهیل دسترسی بیمهشدگان به خدمات درمانی، سامانههای غیرحضوری درمان تأمین اجتماعی و نسخه الکترونیک به صورت گسترده در مراکز ملکی و طرف قرارداد فعال شده است.
مدیر درمان تأمیناجتماعی هرمزگان بیان کرد: خدماتی نظیر ثبت و پیگیری درخواست ازکارافتادگی، استراحت پزشکی، دریافت هزینه اروتز و پروتز، معاینات بیمههای خاص، کمیسیونهای پزشکی، پرونده سلامت من، خوداظهاری سلامت و لیست بازپرداخت هزینههای درمان از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir و همچنین اپلیکیشن تأمین من قابل انجام است.
مومنی با اشاره به راهاندازی سامانه نوبتدهی الکترونیک درمان تأمین اجتماعی گفت: بیمهشدگان هرمزگانی میتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری، در هر ساعت از شبانهروز از طریق nobat.tamin.ir نوبت دریافت کنند. این اقدام موجب کاهش ازدحام، صرفهجویی زمانی و افزایش عدالت در دسترسی به خدمات درمانی شده است.
وی همچنین از در دسترس بودن پورتال درمان سازمان تأمین اجتماعی به نشانی darman.tamin.ir خبر داد و بیان کرد این پورتال شامل مجموعهای از خدمات از جمله فارماکوپه دارویی، ثبت قراردادها، تعرفهها و دسترسی پزشکان و مراکز درمانی به پروندههای پزشکی است.
در پایان مدیر درمان تأمین اجتماعی هرمزگان تاکید کرد: توسعه دولت الکترونیک در سازمان تأمین اجتماعی، گامی مؤثر در افزایش رضایتمندی بیمهشدگان بوده و استفاده از خدمات غیرحضوری بهویژه در حوزه درمان، روند دریافت خدمات را کوتاهتر و سهولت دسترسی را بیش از پیش فراهم خواهد کرد.








