مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی: از دوشنبه هفته آینده، هر هفته یک طرح دیجیتال رونمایی می شود
۲ روز پیش
کد خبر: 24550
تامین24
|
مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی عصر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ در گفتگو با تامین ۲۴ با اشاره به رویکرد برنامه هفتم توسعه مبنی بر هوشمندسازی سالانه ۲۰ درصد خدمات دستگاه ها، تاکید کرد: تلاش داریم سالانه بالغ بر ۲۰ درصد خدمات را به شکل هوشمند ارائه کنیم. به گزارش تامین ۲۴، سالاری اظهار کرد: هدف اصلی سازمان کاهش مراجعه حضوری مردم و ارائه خدمات غیرحضوری است. وی گفت: «ما طرحهای متعددی در بخش بیمهای و درمانی تعریف کردهایم و از هفته آینده، هر دوشنبه یک طرح جدید رونمایی میشود، مشروط بر اینکه آن خدمت به طور کامل غیرحضوری شده باشد و نیازی به مراجعه حضوری مردم نباشد.» وی در ادامه به اقدامات این سازمان در زمینه نظام ارجاع اشاره کرد و توضیح داد: سامانه مرحله اول این طرح رونمایی شده و در حال تست است. این سامانه بخشی از منظومه کلی پزشک خانواده و نظام ارجاع است و هدف آن تسهیل دسترسی بیماران به خدمات درمانی، هدایت ارجاعها به مراکز درمانی داخل و خارج از سازمان، و کاهش سردرگمی مردم است. سالاری افزود: استفاده از فناوری و نوآوری، ضمن افزایش کیفیت خدمات، امکان مدیریت بهتر منابع سازمان و کاهش زمان و هزینه را فراهم میکند.
وی همچنین بر اهمیت همکاری با استارتاپها و فعالان حوزه فناوری تأکید کرد و گفت: «استفاده از ظرفیت نوآوری و فناوری، فرصت بزرگی برای تسریع خدمات و افزایش رضایتمندی مردم است و سازمان شرایط لازم برای بهرهبرداری از این ظرفیت را فراهم کرده است.»
رسیدن از انبوه داده به دانش تصمیمگیریدستاوردهای طرح کاربردهای هوش مصنوعی تنها محدود به سازمان تامین اجتماعی نخواهد بود، بلکه میتواند کل جامعه را تحت تأثیر قرار دهد
اعلام ایده های برتر تا یک هفته دیگرچهارمین روز نمایشگاه الکامپ در حالی پایان یافت که به گفته دامون خدابنده، رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمین اجتماعی تا یک هفته دیگر ایده های برتر ارایه شده به سازمان اعلام خواهد شد.
به گفته رئیس مرکز آمار، محاسبات و فناوری اطلاعات سازمان تأمین اجتماعی، 86 درصد از بیمه شدگان، بازنشستگان و مستمری بگیران از خدمات غیرحضوری این سازمان اعلام رضایت کرده اند.