مدیر امنیت شبکه و ارتباطات و جانشین فنی مدیرعامل شرکت مشاوره مدیریت خدمات ماشینی تأمین، در جریان حضور در نمایشگاه الکامپ با اشاره به رویکرد دیجیتالی سازمان تأمین اجتماعی، بر اهمیت روزافزون امنیت در ارائه خدمات آنلاین تأکید کرد و گفت: تابآوری سایبری و صیانت از دادههای بیمهشدگان از اولویتهای اصلی این سازمان است.
در نخستین روز برگزاری نمایشگاه الکامپ، غرفه سازمان تأمین اجتماعی میزبان علی فخاری، مدیر امنیت شبکه و ارتباطات و جانشین فنی مدیرعامل در شرکت مشاوره مدیریت خدمات ماشینی تأمین بود.
فخاری در گفتوگو با تأمین24 با اشاره به نقش آفرینی این شرکت در اجرای طرحهای ۲۰گانه سازمان تأمین اجتماعی گفت: با توجه به شرح وظایف حوزه امنیت، تقریباً در تمام لایهها و سرویسها امنیت جانمایی می شود. سازمان تأمین اجتماعی بهعنوان سازمان پیشرو در حوزه فناوری اطلاعات، بخش عمدهای از خدمات خود را با هدف کاهش مراجعات حضوری بیمهشدگان و بیماران به مراکز درمانی، بهصورت دیجیتال ارائه میکند. هرچه به سمت دیجیتالی شدن پیش برویم، اهمیت امنیت بیش از گذشته پررنگ میشود.
وی همچنین با اشاره به برگزاری پنل تخصصی در حوزه تابآوری سایبری افزود: در این پنل، اقدامات سازمان برای مقاومسازی سامانهها و زیرساختها در برابر حملات سایبری تشریح شد. تلاش کردهایم تا سرویسها علاوه بر کارایی، توان مقابله با تهدیدات امنیتی را نیز داشته باشند.
مدیر امنیت شبکه و ارتباطات شرکت خدمات ماشینی تأمین درباره صیانت از اطلاعات بیمهشدگان نیز اظهار کرد: اطلاعات مردم همانقدر که برای آنها ارزشمند است، برای ما نیز اهمیت دارد. به همین دلیل، امنیت را در لایه های مختلف سرویس و هم در فازهای مختلف تولید، توسعه و نگهداری سرویس جاری کردهایم. از نخستین روز طراحی یک نرمافزار تا زمانی که در فاز عملیات قرار میگیرد، تلاش میکنیم بهترین استانداردهای امنیتی رعایت شود تا دادهها و اطلاعات مردم به بهترین نحو محافظت شود.