تامین ۲۴/ ازابتدای تشکیل سازمان تأمین اجتماعی، اصلیترین و مهمترین دغدغه تشکیل دهندگان و موسسین این سازمان، این بوده که به منظور صیانت از نیروی کار و تعمیم و گسترش عدالت اجتماعی در عرصه تولید و اشتغال با حمایت و خدمات رسانی به مخاطبین و بیمه شدگان، موجبات «رضایتمندی» و خرسندی آنان را در جامعه فراهم آورند. هیچگاه در تصورات هیچ یک از کسانی که سنگ بنای این سازمان را بنا نهادند، سود جویی و کسب درآمد و ایجاد یک مؤسسه بزرگ اقتصادی کسب درآمدهای سرشار و ثروتهای عظیم نبوده و بالعکس، بنیان گذاران معتقد بوده اند که اگر سازمان تامین اجتماعی درآمد هم کسب کند، میبایست برای تسهیل در خدمات رسانی و حمایت از مردم و گروه های هدف سازمان هزینه شود. دریافت خدمات متنوع و در خور شأن بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان، یکی از اصلیترین انتظارات آنان است و هر مقدار که سازمان در انجام این مأموریت مهم موفقتر و توانمندتر باشد، رضایتمندی بیشتری را در جامعه هدف خود ایجاد خواهد کرد.
«احیای هویت سازمانی و بازگشت سازمان به مأموریت اصلی خود، فارغ از کشمکشهای سیاسی» بزرگترین راه حل اعتماد بیشتر مردم نسبت به سازمان است. اگر مردم بدانند که سازمان تأمین اجتماعی تکیه گاه امنیت است که در تلاطم روزگار و جنگ و رقابت های سیاسی، هیچ خدشه و دست اندازی به اموال و دارائی هایی که به امانت به آن سپرده شده است صورت نمی گیرد و مجموعه بزرگ تأمین اجتماعی، بدون توجه به دستهبندیهای سیاسی، فقط و فقط به اجرای دقیق مأموریت خود در جهت پشتیبانی از مخاطبین و بیمه شدگانی که تنها امید شان به دریافت خدمات و حقوق مستمری ماهانه است، می پردازد، در این صورت است که می توان به خدشه ناپذیر بودن تصورات مثبت بیمه شدگان به این سازمان امیدوار بود که صد البته از قِبَل این موضوع، سازمان نیز میتواند به امر خدمت رسانی خود و امید آفرینی در جهت پایداری ذخائر بیمه شدگان امیدوار باشد. بدلیل حجم بسیار بالای خدمات و ارتباط تنگاتنگ سازمان با مردم، باید راه حل های مختلفی را برای ایجاد و حفظ رضایتمندی در مردم مد نظر داشت که خوشبختانه در سالهای اخیر و پس از به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، و به کار گماردن افراد خوشنام و معتمد، اخبار ناگوار و مأیوس کننده از سازمان هم بسیار کاهش یافته که این موضوع توانسته بخش اعظم از تصورات منفی نسبت به سازمان را کاهش داده و ترمیم نماید. بنا بر این در کنار فعالیت های اجرایی و قانونی، می توان به موضوع جشنواره خلاقیت سازمانی اشاره نمود که به موجب آن کلیه همکاران این سازمان چالش های کلان و بخشی این سازمان را می توانند شناسایی کنند و در راستای رفع این چالش ها ایده و نظر راه گشا ارائه کنند.