با حضور مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی و سرپرست دبیرخانه هیأت های تشخیص مطالبات سازمان تأمین اجتماعی در محل انجمن صنفی کارفرمایی پیمانکاران شرکت های ساختمانی ضمن رسیدگی به مسائل و مشکلات آنها به سئوالات اعضای کمیسیون آب و فاضلاب این انجمن پاسخ داده شد.
تامین ۲۴/ در این جلسه حمید رضا سیفی، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی پیمانکاران شرکت های ساختمانی ،تأسیساتی و تجهیزاتی استان تهران ضمن تقدیر از برگزاری چنین جلساتی که باعث افزایش تعامل شرکای اجتماعی با سازمان تأمین اجتماعی می شود اظهار داشت:در استان تهران در حدود 250 شرکت پیمانکاری در حوزه آب و فاضلاب مشغول کار هستند که با مشکلات متعددی در حوزه بیمه ای روبرو هستند.
وی افزود: امیدواریم با تعاملی که با سازمان تأمین اجتماعی از طریق اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمانها برقرار شده است با تشکیل کمیته ای ویژه امور پیمانکاران حوزه ساختمان و مشکلات و مسائل بیمه ای این گروه از پیمانکاران به مرور ساماندهی و رفع گردد.
سیفی با اشاره به برخی از مشکلات پیمانکاران عدم دریافت لیست حق بیمه از پیمانکاران بدهکار توسط شعب تأمین اجتماعی ، ابهام در تعیین درصد انجام کار به شیوه دستی و مکانیکی ، افزایش زمان اجرای پیمان و تعلق گرفتن جریمه به پیمانکاران، مشکل ثبت نام کارفرمایان در لیست حق بیمه و ابهام در تخصیص ضرایب متفاوت به قراردادهای تیپ شرکت آب و فاضلاب را از جمله مشکلات پیمانکاران عنوان کرد و خواهان رسیدگی و رفع آنها از طریق تعامل دوسویه گردید.
رویکرد سازمان به رفع مشکلات و مسائل کارفرمایان و پیمانکاران
به گزارش تامین ۲۴، رضا معینی مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمانها در این جلسه با تأکید بر این موضوع که رویکرد سازمان در جهت رفع مشکلات و مسائل کارفرمایان و پیمانکاران است گفت: خوشبختانه طی سال های اخیر در راستای توسعه اقتصادی و افزایش تولید داخلی و تحقق سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی شاهد اتفاقات بسیار خوبی برای شرکای اجتماعی در سازمان تأمین اجتماعی بوده ایم.
وی افزود: تشکیل شورای تلخیص و تنقیح بخشنامه های صادره با حضور و مشارکت شرکای اجتماعی برای رفع مشکلات و ابهامات بخشنامه ای، توقف اعمال ضریب برای کارگاههای پیمانکاری صنعتی ، فنی خدماتی ثابت که موضوع اجرای پیمان توسط افراد شاغل در همان کارگاه انجام میشود، بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب ، توسعه خدمات غیر حضوری واصلاح فرایندها از جمله اقداماتی است که سازمان تأمین اجتماعی در سال های اخیر در جهت تأمین رضایتمندی کارفرمایان و تولید کنندگان به مرحله اجرا درآمده است.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمانها درباره اعمال جریمه به پیمانکارانی که دوره قرارداد آنها طولانی تر از زمان ذکر شده در قرار داد شده است گفت: پیمانکاران در ارتباط با تأمین اجتماعی باید به این نکته توجه داشته باشند که اگر زمان اجرای قرارداد تغییر باید قبل از اتمام زمان قرارداد به شعبه مربوطه مراجعه و الحاقیه ارائه نمایند تا در سیستم ثبت گردد و مشمول جریمه نشوند.
اعتراضات در هیأت های تشخیص مطالبات به نحو مطلوب رسیدگی می شود
در بخش دیگری از این نشست محمد کریمی پاشاکی سرپرست دبیرخانه هیأتهای تشخیص مطالبات ضمن تشریح اقدامات انجام شده در هیأتهای تشخیص مطالبات گفت: پیمانکاران باید متوجه باشند که هرگونه تغییر و تحولی در باب اجرای قرار داد ایجاد شود باید به اطلاع شعبه مربوط رسانده شود و در این ارتباط نامه واگذارنده کار نیز باید ارائه گردد.
وی افزود: شعب تأمین اجتماعی آماده دریافت نامه ها ، درخواست ها یا اعتراضات کارفرمایان و پیمانکاران هستند و با برنامه ریزی انجام شده زمان رسیدگی به اعتراضات کارفرمایان در هیأتهای تجدید نظر تشخیص مطالبات به کمتر از یکماه رسیده است.
وی ابراز امیدواری کرد با اجرای برنامه های تدوین شده در سازمان تأمین اجتماعی بویژه در حوزه توسعه خدمات غیر حضوری و اینترنتی به مروز شاهد کاهش اعتراضات و افزایش رضایتمندی شرکای اجتماعی باشیم.
سازمان تامین اجتماعیطرح بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان خوش حسابکارفرمایان و پیمانکاران