تامین ۲۴/ دکتر سید تقی نوربخش که برای افتتاح و آغاز عملیات چند پروژه بیمه ای و درمانی همزمان با دهه مبارک فجر به استان بوشهر سفر کرده است، اظهار کرد: تشکیل هلدینگ بیمارستانی میلاد اقدام بسیار موثری است که سازمان تأمین اجتماعی در راستای ارتقاء خدمات درمانی انجام داده است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، وی ادامه داد: با تشکیل این هلدینگ بیمه شدگان تأمین اجتماعی مثل گذشته خواهند توانست به صورت رایگان از خدمات درمانی استفاده کنند ولی بیمارستان های تحت پوشش هلدینگ میلاد از بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی منفک و به صورت هلدینگ اداره خواهند شد و ما از این هلدینگ خرید خدمت خواهیم کرد.
دکتر نوربخش افزود: با این کار سازمان تأمین اجتماعی این امکان را خواهد داشت که بر اساس راهبرد کلی جدا شدن تولید کننده و خریدار خدمات درمانی؛ نظارت بهتر و کیفیت بهتر را در خدمات درمانی بیمارستانهای تحت پوشش هلدینگ میلاد دنبال کند.
برنامههای توسعهای و تحولآفرین در هر سازمان یا صندوق بیمهگری میتواند مسیر روشنی برای آن صندوق بیمهای ترسیم کرده و از طرفی دیگر ارائه خدمات باکیفیتتر و مطلوبتر به جامعه تحت پوشش اجرایی شود، حال سازمان تأمین اجتماعی در اقدامات توسعهمحور خود ۲۰ طرح تحولی طراحی کرده و در روزشمار هفته تأمین اجتماعی به موضوع تأمین اجتماعی؛ اجرای طرحهای بیستگانه برای توسعه و تحول پرداخته است.
ضریب اشغال تختهای مراکز درمانی تأمین اجتماعی کرمانشاه به ۷۵.۳ درصد رسید؛ رقمی بالاتر از میانگین کشوری که به گفته مدیر درمان استان، نشانه اعتماد مردم به این خدمات است.
گفته می شود، حدود ۳.۵ میلیون راننده فعال تاکسی اینترنتی در کشور وجود دارد که بیشتر از تعداد راننندگان تاکسی «اوبر» در جهان گزارش شده است. بی تردید همه 3.5 میلیون نفر راننده تاکسی اینترنتی در ایران به طور حرفه ای و تمام وقت دراین کار اشتغال ندارند و بخش قابل توجهی از آنها به عنوان شغل های دوم یا سوم به این کار مبادرت می کنند و از همین رو است که شرکت های تاکسی اینترتی از اعطای حقوق اجتماعی این دسته از رانندگان از جمله حق برخورداری از «بیمه تامین اجتماعی» طفره می روند. در این حال، حقوق مادی رانندگان تمام وقت تاکسی های اینترنتی نادیده گرفته می شود، حال آن که این دسته از رانندگان نیز مانند سایر شاغلان به عنوان شهروندان کشور دارای حقوق شهروندی از جمله برخورداری از پوشش بیمه ای و درمانی هستند. در چنین شرایطی چگونه می توان حقوق اجتماعی و بیمه ای رانندگان تمام وقت تاکسی های اینترنتی را به آنها اعطا کرد؟