
معرفی ۱۸ نشان برتر ایرانی در سال ۱۳۹۵
سازمان توسعه تجارت ایران در نخستین دوره جشنواره «نام نشان ایرانی» (برند برتر) پس از ارزیابی براساس الگوهای استاندارد بین المللی، ۱۸ برند برتر کشوری سال ۱۳۹۵ را در قالب ۱۲ گروه کالایی برگزید.
سازمان توسعه تجارت ایران در نخستین دوره جشنواره «نام نشان ایرانی» (برند برتر) پس از ارزیابی براساس الگوهای استاندارد بین المللی، ۱۸ برند برتر کشوری سال ۱۳۹۵ را در قالب ۱۲ گروه کالایی برگزید.
تامین۲۴/ این جشنواره بعدازظهر یکشنبه با حضور وزیران صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا شد و 18 برند برتر ایرانی تندیس برنزین این جشنواره را گرفتند.
بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، 20 هزار پرسشنامه میدانی در تهران و 10 استان کشور بین مردم توزیع و از دیدگاه آنها برای انتخاب استفاده شد.
به گزارش ایرنا، این الگوی علمی 12 گروه کالایی اثاثیه و لوازم خانگی (2 گروه)، نساجی و پوشاک، فرش ماشینی، فرآورده های لبنی (2 گروه)، کمپوت، کنسرو و سس، نوشیدنی ها، ماکارونی، روغن خوراکی، شوینده ها، کیک، بیسکوئیت و شکلات و فرآورده های گوشتی را شامل می شد.
سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها، تشکل ها، اتحادیه ها و صنف ها در انتخاب گروه های کالایی نقش داشتند.
280 شرکت متقاضی در این دوره ثبت نام کردند و 18 برند منتخب براساس ارزیابی الگوی علمی و افکارسنجی مصرف کنندگان صورت گرفت.
وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است برای توسعه، ترویج و تبلیغ نشان (برند) تجاری داخلی در بازارهای داخلی و خارجی و با هدف افزایش رقابت پذیری کالاها و خدمات ایرانی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان را تشویق کند.
اعضای کمیسیون برند، وزارتخانه های وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، امورخارجه، دادگستری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان های ملی استاندارد ایران، ثبت اسناد و املاک کشور، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اتاق تعاون را شامل می شود .
شرکت های برتر در این جشنواره بوتان، فرش مشهد، سن ایچ، نامی نو، تاژ، پارس خزر، کاله، پگاه، اویلا، هاکوپیان، دلپذیر، زرماکارون، تک ماکارون، شیرین عسل، میهن، مینو، لادن و سافتلن معرفی شدند.