تامین۲۴/ این جشنواره بعدازظهر یکشنبه با حضور وزیران صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا شد و 18 برند برتر ایرانی تندیس برنزین این جشنواره را گرفتند.
بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، 20 هزار پرسشنامه میدانی در تهران و 10 استان کشور بین مردم توزیع و از دیدگاه آنها برای انتخاب استفاده شد.
به گزارش ایرنا، این الگوی علمی 12 گروه کالایی اثاثیه و لوازم خانگی (2 گروه)، نساجی و پوشاک، فرش ماشینی، فرآورده های لبنی (2 گروه)، کمپوت، کنسرو و سس، نوشیدنی ها، ماکارونی، روغن خوراکی، شوینده ها، کیک، بیسکوئیت و شکلات و فرآورده های گوشتی را شامل می شد.
سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها، تشکل ها، اتحادیه ها و صنف ها در انتخاب گروه های کالایی نقش داشتند.
280 شرکت متقاضی در این دوره ثبت نام کردند و 18 برند منتخب براساس ارزیابی الگوی علمی و افکارسنجی مصرف کنندگان صورت گرفت.
وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است برای توسعه، ترویج و تبلیغ نشان (برند) تجاری داخلی در بازارهای داخلی و خارجی و با هدف افزایش رقابت پذیری کالاها و خدمات ایرانی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان را تشویق کند.
اعضای کمیسیون برند، وزارتخانه های وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، امورخارجه، دادگستری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان های ملی استاندارد ایران، ثبت اسناد و املاک کشور، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اتاق تعاون را شامل می شود .
شرکت های برتر در این جشنواره بوتان، فرش مشهد، سن ایچ، نامی نو، تاژ، پارس خزر، کاله، پگاه، اویلا، هاکوپیان، دلپذیر، زرماکارون، تک ماکارون، شیرین عسل، میهن، مینو، لادن و سافتلن معرفی شدند.