الکترونیکی شدن، دستاوردی ارزشمند است
یکی از چالشهای مهمی که در حال حاضر سازمان تامیناجتماعی با آن مواجه است، بازنشستگی زودهنگام جامعه هدف است.
یکی از چالشهای مهمی که در حال حاضر سازمان تامیناجتماعی با آن مواجه است، بازنشستگی زودهنگام جامعه هدف است.
ناهید حیدری
مدیرکل تامیناجتماعی غرب تهران بزرگ
تامین۲۴/ این مسئله متاثر از برخی قوانین و مقرراتی است که در چند سال اخیر به سازمان تامیناجتماعی و همچنین سایر صندوقهای بازنشستگی تحمیل شده است. این روند، متاسفانه میانگین سن بازنشستگی را بهشدت پایین آورده است که آسیب زیادی را به صندوقهای بازنشستگی و سازمان تامیناجتماعی وارد میکند.
یکی از راهکارهای بسیار خوبی که جهت حل تنگناها و مشکلات سازمان تامین اجتماعی در این همایش مورد بررسی قرار گرفت، ایجاد بستر آیتی در جهت ارتقای سطح رضایتمندی جامعه هدف سازمان و در عین حال تجمیع اطلاعات بود.
این بستر آیتی کلیه جامعه هدف سازمان، اعم از بیمهشدگان و مستمریبگیران و کارفرمایان را شامل میشود.
با توجه به سیاستهای کلی سازمان و نقش محوری نهضت آیتی در فرآیندهای اجرایی آن، اداره کل تامیناجتماعی غرب تهران مجری آزمایشی بسیاری از طرحها در این زمینه بوده است. در این همایش، از بستر بازرسی الکترونیک رونمایی شد، طرحی که در شعبه 25 تهران چند ماهی میشود در حال اجراست، و این نوید را به همه همکاران در سراسر کشور میدهیم که این طرح بهزودی کشوری خواهد شد.
طرح پرونده الکترونیک بیمهشدگان نیز، که از آمال و آرزوهای دیرین همه همکاران بوده است، در این همایش بررسی شد که بهزودی اجرایی خواهد شد و چرخش پروندههای فیزیکی بهزودی از جریان کار خارج میشود.
با توجه به افزایش حجم جامعه هدف، سازمان جهت ارتقای رضایتمندی چارهای ندارد جز آنکه به سمت الکترونیک شدن فرآیندها برود. طی سه سال و اندی که از حضور تیم مدیریتی جدید در راس سازمان میگذرد، شاهد دستاوردهای بسیار خوبی بودهایم. در حال حاضر کارفرمایان میتوانند با موبایل صورتحسابها و اجرائیههای خود را دریافت کنند و مبالغ مربوطه را به صورت برخط پرداخت کنند.
منبع : هفته نامه آتیه نو