بیماری که به دلیل مشکلات حاد تنفسی در بیمارستان امام علی(ع) زرند بستری شده بود، پس از بروز ایست قلبی–تنفسی و انجام اقدامات فوری درمانی، با تلاش تیم پزشکی و پرستاری این مرکز درمانی بهبود یافت و با حال عمومی مطلوب مرخص شد.
به گزارش تامین24 به نقل از روابط عمومی بیمارستان امام علی(ع) زرند، محمدحسین مومنی در تاریخ ۲۴ خرداد ۱۴۰۵ به دلیل ابتلا به دیسانتری، دیسترس تنفسی و تاکیکاردی از طریق اورژانس این بیمارستان پذیرش و پس از بستری در بخش داخلی، برای دریافت مراقبتهای تخصصی به بخش CCU منتقل شد.
این بیمار یک روز پس از بستری دچار ایست قلبی–تنفسی شد که بلافاصله اقدامات احیای قلبی–ریوی (CPR) برای وی آغاز و با موفقیت به دستگاه ونتیلاتور متصل شد. با وجود افت فشار خون و بروز اختلال در نتایج آزمایشگاهی، روند درمان با پیگیری مستمر کادر درمان در بخشهای داخلی، CCU و ICU ادامه یافت.
در ادامه و با اجرای مراقبتهای تخصصی، وضعیت عمومی بیمار به تدریج بهبود پیدا کرد و جداسازی وی از دستگاه ونتیلاتور با موفقیت انجام شد. همچنین اختلالات آب و الکترولیتهای بدن بیمار اصلاح و شرایط جسمانی او پایدار شد.
این بیمار سرانجام در تاریخ ۴ تیرماه، با حال عمومی مطلوب و بدون نیاز به دریافت اکسیژن از بیمارستان مرخص شد.
این موفقیت، حاصل هماهنگی و تلاش شبانهروزی پزشکان، پرستاران و سایر اعضای تیم درمانی بیمارستان امام علی(ع) زرند در ارائه خدمات تخصصی و نجات جان بیماران است.