سازمان تامین اجتماعی در واکنش به ابهام بازنشستگان درباره تفاوت مبلغ درج شده در فیش حقوقی با مبلغ واریزی به حساب، اعلام کرد که کسورات بانکی از اختیارات سازمان خارج است.
به گزارش تامین ۲۴، با توجه به سوالات مکرر بازنشستگان و مستمریبگیران در مورد اینکه چرا مبلغ واریزی به حساب آنها کمتر از مبلغ خالص مندرج در فیش حقوقی ماه خرداد است، سازمان تامین اجتماعی توضیحات لازم را ارائه کرد.
سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد که تمامی پرداختها و کسورات مستمری بر اساس آیتمهای درج شده در فیش حقوقی انجام میشود و بانکهای عامل دقیقاً همان مبلغ مشخص شده را به حساب افراد واریز میکنند.
بررسیها نشان میدهد که علت اصلی اختلاف موجود، مربوط به کسورات انجام شده توسط بانکهاست. به طور مشخص، برخی از مستمریبگیران که حقوق خود را از «بانک رفاه کارگران» دریافت میکنند، پس از واریز وجه از سوی سازمان، اقساط مربوط به تسهیلات، خرید اعتباری یا اقساط فروشگاههای طرف قرارداد با بانک، مستقیماً از حساب آنها کسر میشود.
سازمان تامین اجتماعی در پایان خاطرنشان کرد که شعب یا مرکز تماس این سازمان به دلیل ماهیت بانکی این تراکنشها، هیچگونه دسترسی به جزئیات و اطلاعات مربوط به این کسورات اعتباری ندارند.
