در جلسهای با حضور مدیر درمان تأمیناجتماعی کاشان و رؤسای واحدهای ستادی، شاخصهای عملکردی، چالشهای موجود و راهکارهای ارتقای کیفیت خدمات درمانی مورد بررسی قرار گرفت و بر ضرورت شفافیت مدیریتی، مستندسازی فعالیتها و افزایش رضایتمندی بیماران تأکید شد.
به گزارش تامین24 به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تأمیناجتماعی منطقه کاشان، در راستای ارتقای کیفیت خدمات درمانی و با هدف بررسی جامع و تصمیمگیری در خصوص مسائل کلیدی مرتبط با بهینهسازی عملکرد مجموعه مدیریت درمان و به منظور بررسی و تحلیل شاخصهای عملکردی، افزایش رضایتمندی بیماران و سیاستگذاریهای درمانی، جلسهای با حضور امیررضا آذرنوش، مدیر درمان تامین اجتماعی و روسای ادارات ستادی در دفتر مدیر درمان برگزار شد.
در ابتدای جلسه، رؤسای واحدهای ستادی به ارائه گزارش عملکرد سهماهه حوزه تحت مدیریت خود پرداختند. در ادامه، مدیر درمان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کلیه همکاران، به تبیین وضعیت موجود، چالشها و انتظارات پیشرو پرداخت.
مدیر درمان تأمیناجتماعی کاشان با اشاره به دشواریها و مشقتهای موجود، از تلاشهای شبانهروزی همکاران بهویژه با وجود مشکلات اقتصادی و خانوادگی تقدیر و تأکید کرد: علیرغم تمام کاستیها و مشکلات ساختاری و مدیریتی، مجموعه همکاران با همدلی و انضباط کامل برای ارائه بهترین خدمت به بیمهشدگان که جزو اقشار ضعیف جامعه هستند، تلاش کردهاند.
آذرنوش با تأکید بر مدیریت صادقانه تصریح کرد: رؤسای ادارات در همه بخشها از خود مایه گذاشتهاند، اما نکته قابل تأمل این است که مدیران باید در بحث انگیزشی و امتیازدهی، ضمن تذکر کاستیها و دریافت بازخورد، شفاف عمل کنند. تسلط بر مجموعه و شفافیت کامل، از بروز برخی رفتارهای نادرست جلوگیری کرده و ما را دچار چالشهای درونی نخواهد کرد.
وی با اشاره به افزایش قیمتها و فشار اقتصادی ناشی از هزینههای درمان به ویژه دارو، خاطرنشان کرد: روزانه شاهد مراجعات چالشبرانگیزی هستیم و از همکاران می خواهم تا با تأمل، درایت و سعه صدر، این مراجعان را مدیریت کرده و نحوه برخورد صحیح با این چالشها را بیاموزند.
مدیر درمان تأمیناجتماعی کاشان با یادآوری اینکه تنها قسمت تولیدکننده خدمت در سازمان، بخش درمان است، هدف از برگزاری این جلسات را دستهبندی مشکلات و تهیه آمار و مستندات دقیق توسط رؤسا دانست و تأکید کرد: روسای ادارات موظفند هر سه ماه یک چکلیست کامل تهیه و مستندات خود را تکمیل کنند. از آنجا که بسیاری از مراجعان از جاهای دیگر رانده شدهاند و توجیه آنها دشوار است، باید با مستندات کامل و در چارچوب قوانین و مقررات، بهگونهای از حقوق سازمان دفاع کنیم که کوچکترین زحمتی برای بیمهشدگان، ذی نفعان و شرکای اجتماعی ایجاد نشده و بیمه شده در دریافت خدمات مطلوب دچار چالش نشود.
آذرنوش تصریح کرد: سازمان باید با اطلاعرسانی صحیح، دست برتر را داشته باشد. ما باید خدماتی ارائه دهیم که توان پاسخگویی کامل به آن را داشته باشیم و دقت کنیم عواقب هر تصمیم ما ممکن است سالها باقی بماند و ما را زیر سؤال ببرد. برنامهریزیها باید به گونهای باشد که هیچ آسیبی متوجه بیمهشده نشود.
وی از همکاری و همفکری تیم مدیریتی در اجرای موفق طرح اصلاح ساختار قدردانی و ابراز امیدواری کرد با تداوم این رویه، بتوانیم از مشکلات آتی عبور کنیم.