مدیر درمان تأمیناجتماعی استان کرمان بر لزوم هماهنگی میان مراکز درمانی و دانشگاههای علوم پزشکی برای اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع تأکید کرد.
به گزارش تامین24 به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تأمیناجتماعی استان کرمان، امین فخر در نشستی با محوریت اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع، بر لزوم هماهنگی فوری و مستمر میان مدیران درمانگاهها، رؤسای دانشگاههای علوم پزشکی و شبکههای بهداشت در مناطق مختلف استان تأکید کرد و خواستار مشارکت و حضور فعال نمایندگان سازمان و مدیران دانشگاهی در جلسات اجرایی این طرح شد.
مدیر درمان تأمیناجتماعی استان کرمان با اشاره به اهمیت اجرای این طرح ملی گفت: نظام سلامت کشور در شرایط فعلی نیازمند تغییرات اساسی است و ادامه روند مراجعات مستقیم به متخصصان بدون مسیر ارجاع غیرقابل تداوم است.
به گفته وی، هدفگذاری این طرح بهگونهای است که حدود ۸۵ درصد خدمات در سطح یک (پزشک عمومی) و ۱۵ درصد در سطوح تخصصی ارائه شود.
فخر همچنین از تغییر نظام پرداخت از کارانهای به سرانهای خبر داد و افزود: جمعیت تحت پوشش هر پزشک در سطح یک حدود سه هزار نفر در نظر گرفته شده است.
مدیر درمان تأمیناجتماعی استان کرمان ادامه داد: مراکز درمانی سازمانی نیز در قالب مراکز جامع خدمات سلامت بازتعریف خواهند شد و ساختار ارائه خدمات در سطوح مختلف از خانههای بهداشت تا بیمارستانها در چارچوب جدید نظام ارجاع ساماندهی میشود.
وی همچنین بر ضرورت اطلاعرسانی گسترده و ایجاد تغییر رفتار در جامعه تأکید کرد و گفت: الگوی مراجعه مستقیم بیماران به متخصصان و دریافت خدمات پراکنده باید بهتدریج جای خود را به مسیر ارجاع بدهد.