تمامی تعهدات و دیون بیمهای شرکت ابریشم گیلان تا پایان خردادماه سال جاری با سازمان تأمیناجتماعی تسویه شد؛ اقدامی که با پیگیریهای رئیس وقت قوه قضائیه و تلاشهای مستمر نماینده مردم صومعهسرا در مجلس شورای اسلامی طی یک سال اخیر به سرانجام رسید.
به گزارش تامین24 به نقل از روابط عمومی اداره کل تأمیناجتماعی گیلان، یاسین موسوی فرد در این باره گفت: شرکت ابریشم گیلان واقع در شهرستان صومعهسرا در سال 1382 در جریان اجرای سیاستهای خصوصی سازی به بخش خصوصی واگذار و طی سالهای متمادی با مشکلات و چالشهای فراوانی مواجه شده بود به گونهای که در سال 1389 لغایت اردیبهشت ماه 1400 عملاً هیچگونه فعالیت تولیدی در این مجموعه انجام نپذیرفت.
رئیس تامیناجتماعی صومعه سرا ادامه داد: با ورود رئیس قوه قضائیه وقت و پیگیری های صورت گرفته ، فعالیت این شرکت صنعتی نامدار و قدیمی استان از اردیبهشت ماه سال 1400 مجدداً با ظرفیت محدود از سرگرفته شد و خوشبختانه روند احیای این مجموعه در سالهای اخیر به خوبی پیش رفته و در حال حاضر حدود 70 نفر بیمه شده در آن مشغول بکار هستند.
وی با تأکید بر اینکه در پی تدابیر اتخاذشده، پیگیریهای مستمر و تلاشهای سعید رحمتزاده، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، بسیاری از مشکلات شرکت برطرف شده است، گفت: مالک شرکت، یعنی بانک ایرانزمین، در خردادماه سال جاری با ایفای تعهدات خود، بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از دیون بیمهای مربوط به سالهای ابتدایی دهه ۸۰ تاکنون را بهروز و تسویه کرد.
موسوی فرد ابراز امیدواری کرد این اقدام، گام مهم دیگری در مسیر تقویت هرچه بیشتر شرکت، تداوم روند روبهرشد آن و ارتقای جایگاهش بهعنوان یکی از صنایع شاخص استان باشد.