
در راستای رویکردهای آموزشی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان تامیناجتماعی و با هدف آگاهی بخشی و آشنایی کارفرمایان با قوانین و تکالیف، دوره آموزشی رابطین و نمایندگان بیمهای شرکتها و کارخانجات شهرستانهای رشت و خمام برگزار شد.
به گزارش تامین24 به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان، در این نشست که با حضور نمایندگان و رابطین بیمهای شرکتهای بزرگ در محدوده عملکردی شعب سه گانه رشت، شهرصنعتی، کوچصفهان، سنگر و خمام برگزار شد مباحث کاربردی در حوزه قوانین، تعهدات و تکالیف کارفرمایی توسط روسای ادارات و کارشناسان تخصصی در حوزه های وصول حق بیمه، بازرسی دفاتر قانونی، بیمه شدگان و مستمری بگیران برای شرکت کنندگان تبیین شد.
نحوه تکمیل لیست حق بیمه، کار در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی، نحوه گزارش ترک کارها و کارکردهای ناقص، هیاتهای تشخیص مطالبات و اعتراضهای کارفرمایی ، قراردادهای مشاوره ای و پیمانها، موارد مشمول کسر حق بیمه در بازرسیهای دفاتر قانونی، فرایند ارجاع سیستمی و ارائه مدارک درخواستی از شرکتها برای حسابرسی ها، انواع بازنشستگی و قوانین مربوطه، معاینات بدو استخدام، حوادث ناشی از کار، انتقال کسور بیمه ای، نحوه خرید سوابق دوران خدمت نظام وظیفه، کمیسیون های پزشکی و شرایط برخورداری از غرامتها و کمک هزینه ها و ... از موضوعات تشریح شده در این نشست بود .
در این دوره آموزشی علاوه بر ارائه بسته فرهنگی آموزشی به شرکت کنندگان به سوالات و پرسشهای مطروحه پاسخ داده شد.