
در نشست مشترک سهجانبه در آرانوبیدگل، الزامات بیمهای و تکالیف قانونی مراکز آموزشی غیردولتی بررسی شد و دستگاههای کار، تأمیناجتماعی و آموزشوپرورش بر ضرورت ثبت صحیح سوابق، پرداخت حق بیمه واقعی و صیانت از حقوق شغلی و بیمهای کارکنان تأکید کردند.
به گزارش تامین24 به نقل از روابط عمومی اداره کل تأمیناجتماعی استان اصفهان، نشست مشترک تأمیناجتماعی شعبه آرانوبیدگل، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیریت آموزشوپرورش صبح امروز با محوریت اجرای بخشنامه تفاهمنامه همکاری میان سازمان تأمیناجتماعی و وزارت آموزشوپرورش و تسهیلات در ارائه لیست و پرداخت بیمه بر اساس توافق نامه مذکور در محل اداره آموزشوپرورش برگزار شد.
در این نشست، کارشناسان تأمین اجتماعی ضمن تشریح مفاد بخشنامه یادشده به بیان الزامات قانونی مرتبط با ثبت دقیق سوابق بیمهای، ارسال منظم لیست، پرداخت حق بیمه بر اساس واقعیت کارکرد و لزوم تبعیت کامل از قانون کار برای کارکنان مدارس غیردولتی، مهدهای کودک و مؤسسات آموزش زبان پرداختند.
کارشناس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با اشاره به الزامات قانونی کارفرمایان در واحدهای آموزشی غیردولتی، بر ضرورت اجرای قانون کار و تکلیف قانونی کارفرمایان طبق ماده ۱۴۸ قانون کار برای بیمهکردن کارکنان تأکید کرد و افزود: مواردی مانند فرار بیمهای و عدم پرداخت حقوق و مزایای قانونی از تخلفاتی است که حتی با گذشت زمان نیز قابل پیگیری است.
نمایندگان آموزشوپرورش نیز ضمن بیان چالشهای موجود، بر همکاری مدیران مدارس با دو دستگاه کار و تأمین اجتماعی، بهویژه در رعایت حقوق بیمهای و اجرای قوانین تأکید کردند.
کارشناسان تأمیناجتماعی نیز توضیح دادند که امکان تکمیل سوابق بیمهای کارکنان پارهوقت با قرارداد کسری از ماه امکان پذیر است؛ اقدامی که موجب میشود این گروه بتوانند از تمامی خدمات بیمهای و درمانی سازمان بهرهمند شوند.
در پایان این نشست، بر برگزاری دورههای آموزشی برای مدیران و موسسان مدارس غیردولتی، مهد کودکها و موسسات زبان و همچنین استمرار همکاری سهجانبه برای صیانت از حقوق شغلی و بیمهای نیروهای شاغل در مراکز آموزشی و جلوگیری از مشکلات آتی برای آنها تأکید شد.




