به گزارش تأمین 24 به نقل از روابط عمومی اداره کل تأمیناجتماعی غرب تهران بزرگ، مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران گفت: تعامل مستمر و هدفمند با تشکلها و شرکای اجتماعی از اولویتهای همیشگی سازمان تأمین اجتماعی است و در اداره کل غرب تهران نیز جلسات هفتگی در شعب با حضور نمایندگان تشکلها و همچنین مدیران شرکتها و اتحادیه های تحت پوشش هر شعبه برگزار میشود و پس از جلسه تعاملی نیز میزخدمت برای پاسخگویی به مطالبات کارفرمایان محترم صنفی و بیمه شدگان و بازنشستگان شعبه برپا میگردد.
محسن ریاضی در جلسه شورای راهبردی شرکای اجتماعی استان تهران که با حضور نمایندگان تشکلهای کارگری، بازنشستگی و کارفرمایی این استان و مدیران ادارات کل بیمه ای و درمان تأمین اجتماعی استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: جلسات هفتگی خوبی در شعب تابعه اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران برگزار میشود و در این جلسات مشکلات شرکتها و کارفرمایان و بازنشستگان و بیمه شدگان هر شعبه از نزدیک و با حضور نمایندگان تشکلها رسیدگی میشود.
این جلسات با پیشنهاد کانون انجمنهای صنفی کارفرمایی آغاز شد و تا کنون 4 جلسه برگزار شده است و تا پایان سال نیز در تمامی شعب تابعه اداره کل غرب این جلسات برگزار میشود. با استقبال خوبی که از برگزاری این جلسات تعاملی و میزهای خدمت در مناطق مختلف تهران انجام شده است، تشکلهای کارگری و بازنشستگی نیز از این کار استقبال کردند و امیدواریم تداوم این جلسات محمل خوبی برای رسیگی به مسائل و پاسخگویی به مطالبات جامعه شریف تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی باشد.
ریاضی ارتقاء مداوم خدمات سازمان تأمین اجتماعی و افزایش رضایتمندی خدمت گیرندگان را هدف مشترک سازمان تأمین اجتماعی و تشکلهای کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی عنوان کرد و گفت: آماده هستیم که هر نوع کاری را برای بهبود شرایط جامعه تحت پوشش انجام دهیم و از نظرات ارزشمند و سازنده اعضای محترم تشکلها نیز در این زمینه استقبال میکنیم.
وی در ادامه افزایش آگاهی کارفرمایان و بیمه شدگان از مقررات و رویههای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی را یکی از مهمترین اولویتهای این سازمان برشمرد و گفت: ما آمادگی داریم که در صورت آمادگی و درخواست هر یک از تشکلها، دورههای آموزشی مقررات تامین اجتماعی در حوزههای مختلف را برگزار کنیم.
علیاصغر بیات: شورایی برای پیگیری خواستهها و مطالبات بر حق ذینفعان
رئیس کانون بازنشستگان استان تهران نیز در این جلسه گفت: برگزاری منظم جلسات تعاملی شورای راهبردی شرکای اجتماعی کار ارزشمندی است و این جلسات محمل خوبی برای پیگیری خواستهها و مطالبات برحق جامعه شریف بازنشستگان و مستمری بگیران است.
وی افزود: یکی از مسائل مهم برای کانون بازنشستگان دسترسی به اطلاعات مربوط به پرداخت بیمه عمر و بیمه تکمیلی بازنشستگان است. پس از متمرکز شدن بیمه تکمیلی و پرداخت متمرکز حق بیمه تکمیلی توسط سازمان، کانونها به اطلاعات دسترسی ندارند و انتظار ما این است که دسترسی مورد نیاز کانون برای پاسخگویی فراهم گردد.
رئیس کانون بازنشستگان استان تهران در ادامه از زحمات کارکنان سازمان تأمین اجتماعی برای خدمت رسانی به بازنشستگان تشکر کرد و گفت: واحد مستمری شعب تامین اجتماعی از پرمراجعهترین قسمتهای شعبه است و انتظار داریم که از نظر تامین نیروی انسانی و سایر مسائل شرایط مناسبی در بخش مستمریها فراهم باشد تا بازنشستگان با رضایتمندی بیشتری از خدمات شعب تامین اجتماعی استفاده کنند.
حمیدرضا سیفی: جلسات تعاملی و میزخدمت با درخواست کانون انجمنهای صنفی کارفرمایی برگزار میشود
رئیس کانون انجمنهای صنفی کارفرمایی استان تهران نیز در این جلسه گفت: جلسات تعاملی و میزخدمت که با درخواست کانون انجمنهای صنفی کارفرمایی برگزار میشود، اقدام خوبی است و با استقبال کارفرمایان نیز مواجه شده و انتظار داریم که با جدیت در تمام شعب اجرایی شود.
وی افزود: 26 درصد از منابع حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی در استان تهران محقق میشود و انتظار داریم که متناسب با آن خدمات تامین اجتماعی نیز به نحو مطلوب به جامعه ارائه شود. کارفرمایان از سازمان تأمین اجتماعی انتظار دارند که فرآیندهای وصولی منابع شفاف و کوتاه باشد.
معاینات بدو استخدام و ادواری از مهمترین مسائل برای حفظ ایمنی و سلامتی کارگران
رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران گفت: انتظار داریم که در هیأتهای بدوی تشخیص مطالبات شاهد عملکرد دقیقتری باشیم. در حال حاضر در مواردی شاهد آراء متفاوت در پروندهای مشابه هستیم و جا دارد که برای اعضای هیأتها جلسات آموزشی و هماهنگی برگزار شود.
تاجیک در ادامه معاینات بدو استخدام و ادواری را از مهم ترین مسائل برای حفظ ایمنی و سلامتی کارگران برشمرد و گفت: تامین اجتماعی به عنوان سازمانی که در صورت بروز حوادث ناشی از کار متعهد به برقراری مستمری و غرامت دستمزد است، جا دارد که در کنار تشکلهای کارگری برای اجرای این مقررات، همکاری بیشتری داشته باشد.
تأمین اجتماعی فصل مشترک کارگر، کارفرما و دولت
سبحان علینژاد، رئیس هیأت اندیشه ورزی بسیج کارگری تهران بزرگ گفت: تامین اجتماعی فصل مشترک کارگر، کارفرما و دولت است .دولت، کارگر و کارفرما در کنار هم برای حفظ و ارتقا این سازمان تلاش میکنند و این صندوق در ارتقا سرمایه اجتماعی نقش اساسی دارند.وی افزود: در بسیاری موارد تامین اجتماعی نیازمند گفتگو با کارفرمایان است و تامین اجتماعی باید در استفاده از اختیارات قانونی خود رفتار مناسب و توام با گفتگو داشته باشد. سخت گیری و استفاده بیش از حد از اختیارات باعث نارضایتی میشود و باید انجام کارها و اجرای مقررات توام با گفتگو انجام شود.
دهقانکیا: باید حق بیمه واقعی به تامین اجتماعی پرداخت شود
علی دهقانکیا، رئیس کانون بازنشستگان تهران گفت: از تلاشها و زحمات کارفرمایان و تولید کنندگان که با سرمایه خود ایجاد اشتعال میکنند و تولید را رونق میدهند تشکر میکنیم. تعامل سازنده سازمان تأمین اجتماعی با کارگران و کارفرمایان بسیار مهم است.
وی ادامه داد: سهم درمان از حق بیمه تامین اجتماعی باید به طور کامل به حوزه درمان اختصاص یابد تا کارگران و بازنشستگان از خدمات درمانی بهتری استفاده کنند. با توجه به کسری منابع تامین اجتماعی، باید برای آینده تامین اجتماعی دقت و توجه بیشتری صورت گیرد و باید حق بیمه واقعی به تامین اجتماعی پرداخت شود.