به گزارش تامین24 به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی قم، هادی کلهر در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته پردیسان در مسجد جامع امیرالمومنین (ع) این شهر افزود: سازمان تامین اجتماعی در سالهای اخیر با ارائه خدمات دیجیتال در جهت ارتقای کیفیت خدمات افزایش رضایتمندی کاهش مراجعات حضوری، کنترل هزینهها و کاهش خدمات انسانی را دنبال کرده و آن را در دستور کار خود قرار داده است.
رییس شعبه سه تامین اجتماعی قم، وظیفه این سازمان را صیانت از معیشت و سلامت اقشار مولد جامعه و افراد تحت کفالت آنها عنوان کرد و گفت: در این سازمان تلاش برای بازسازی ساختاری رفع موانع خدمت و نیز توسعه و تسهیل شیوه های ارائه خدمت متنوع خدماتی و درمانی بر مبنای سه راهبرد کلان تحول، تحقق عدالت و ارتقای اعتماد عملیاتی در دستور کار قرار گرفته است.
کلهر اظهار کرد: پوشش هزینههای ناباروری، پوشش درمان، توسعه امکانات مراکز خدمات درمانی با اولویت مناطق کم برخوردار، توسعه و تکمیل نسخه الکترونیک و هوشمندسازی خدمات در سازمان تامین اجتماعی در سالهای اخیر در دستور کار قرار گرفته و با تمام امکانات در جهت توسعه آنان گام برداشته است.
رییس شعبه سه تامین اجتماعی قم بیان کرد: باتوجه به اینکه حدود ۸۰ درصد جامعه استان زیرپوشش بیمه های اجتماعی هستند از این میزان، سازمان تامین اجتماعی ۶۰ درصد آن را تحت پوشش خود دارد که کمتر سازمان ارگان و نهادی می توان یافت که مانند این سازمان از نظر پرداخت مستمری بدون اتکا به یک ریال به بودجه دولتی، دستیار دولت باشد و از لحاظ درآمد حق بیمه از محل منابع عمومی کمک کار دولت بوده است.
کلهر ادامه داد: با آغاز بکار دولت مردمی و خدمتگزار چهاردهم، ارائه چهرهای متفاوت از بزرگترین سازمان اجتماعی و خدمات رسان کشور با عنوان «تامین اجتماعی متفاوت»در دستور کار مدیریت عالی این سازمان قرار گرفت و طرح های بیستگانه تحولآفرین و توسعهای برای تحقق این هدف تعریف شد.
تعداد بیمهشدگان اصلی استان قم در سالجاری به ۲۷۶ هزار و ۱۱۰ نفر رسیده که به همراه خانوادههایشان بیش از ۷۴۳ هزار نفر از جمعیت یک و نیم میلیون نفری استان را تشکیل میدهند.شهر پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی این شهر قم واقعشده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تأسیس شد.