برقراری تعهدات تامین اجتماعی برای حادثه دیدگان بندر شهید رجایی
برقراری تعهدات تامین اجتماعی برای حادثه دیدگان بندر شهید رجایی
جلسه شورای اداری اداره کل تأمیناجتماعی هرمزگان با موضوع تسریع در ارائه خدمات بیمهای به آسیبدیدگان حادثه اسکله شهید رجائی با حضور مهدی شکوری، مدیرکل امور بیمهشدگان، بنفشه محمودیان، مدیرکل مستمریهای سازمان تأمیناجتماعی و عباس اکبری مدیرکل تأمیناجتماعی استان هرمزگان برگزار شد.
۱۴۰۴/۰۳/۱۱ | ۱۱:۴۸
کد خبر: 22530
به گزارش آتیهآنلاین، مدیرکل امور بیمهشدگان سازمان تأمیناجتماعی در این جلسه ضمن ابراز همدردی با خانوادههای آسیبدیدگان و جانباختگان حادثه بندرشهیدرجایی گفت: حادثه بندرشهیدرجایی موجب تاثر همه مردم کشور شد.
مهدی شکوری بیان کرد: سازمان تأمیناجتماعی برای چنین حوادثی دارای قوانین مشخص و معلومی است تا به سرعت بتوان اقدامات قانونی را برای افراد حادثهدیده اجرا کرد.
شکوری با اشاره به اینکه در بندرشهید رجایی کارگاههای زیادی مشغول فعالیت بوده و آسیب دیدهاند، گفت: اگر کارگاهی در این حادثه دچار مشکل شده است باید پیگیر موضوع باشیم تا حقی از آنها ضایع نشود؛ چرا که ما در کنار کارفرمایان و بیمه شدگان آنها قرار داریم.
وی یادآور شد: سازمان تأمیناجتماعی در اجرای تکالیف قانونی خود کوتاهی نخواهد کرد و اجازه نخواهیم داد حقی از کسی ضایع شود.
شکوری با بیان اینکه کارگروهی برای پرداخت بیمه بیکاری به آسیب دیدگان این حادثه تشکیل شده است، افزود: علاوه بر اینکه تعهدات بلند مدت برای بازماندگان به سرعت انجام خواهد شد، پرداخت تعهدات کوتاه مدت افراد آسیبدیده در این حادثه نیز در اولویت بوده و بدون نوبت پرونده آنها بررسی میشود.
برقراری مستمری ۳۰ خانواده
در ادامه مدیرکل امور مستمریهای سازمان تأمیناجتماعی بیان کرد: مستمری ۳۰ خانواده از جانباختگان حادثه بندرشهیدرجایی برقرار شده است.
بنفشه محمودیان با اشاره به اینکه سازمان تأمیناجتماعی در رسیدگی به آسیبدیدگان حادثه بندر شهید رجایی پیشرو و پیش قدم بوده است، اعلام کرد:حتی اگر فردی یک روز بیمه شده سازمان تأمیناجتماعی بوده و در این حادثه دچار مشکل شده است از خدمات سازمان برخوردار خواهد شد.
محمودیان تاکید کرد: ادارات کل تأمیناجتماعی در سراسر کشور در این موضوع پای کار هستند تا اگر حادثهدیدهای در استان آنها باشد بتواند در کمترین زمان ممکن خدمات سازمان تأمیناجتماعی را دریافت کند.
مدیرکل تأمیناجتماعی استان هرمزگان نیز در این جلسه گفت: از زمان وقوع این حادثه از نزدیک روند ارائه خدمات سازمان تأمیناجتماعی به حادثه دیدگان مورد بررسی قرار گرفت و مدیرعامل سازمان نیز با حضور در هرمزگان دستورات لازم را صادر کرد.
عباس اکبری افزود: شعبه شهید رجایی نیز در این حادثه دچار تخریب جزئی شد که به منظور ادامه روند ارائه خدمات و جلوگیری از ایجاد خلل در آن، خدمات سازمان از طریق شعبه یک به متقاضیان ارائه شد.
وی بیان کرد: به منظور یکپارچگی ارائه خدمات مقرر شد احکام غرامت و مستمری بازماندگان همه آسیبدیدگان این حادثه اعم از افرادی که بیمه پرداز استانهای دیگر هستند در استان هرمزگان صادر شود تا روند کار به سرعت پیش برود.
اکبری در پایان با بیان اینکه ابعاد حادثه بندر شهید رجایی بسیار گسترده است، یادآور شد: براساس تعهدات سازمان تأمیناجتماعی، تاکنون کارها به خوبی پیش رفته و تلاش داریم تکالیف سازمان به نحو احسن و بر اساس قانون برای همه افراد اجرا شود.