۲۰ طرح تحول، پاسخ تأمیناجتماعی به نیازهای عصر دیجیتال ذینفعان
۲۰ طرح تحول، پاسخ تأمیناجتماعی به نیازهای عصر دیجیتال ذینفعان
مشاور معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور استانهای سازمان تأمیناجتماعی در تشریح اولویتهای خبرساز این سازمان، از تمرکز فوری این سازمان بر ۲۰ برنامه تحولی بنیادین خبر داد. این برنامهها با هدف عبور از چالشهای کنونی و شکلدهی به یک «تأمین اجتماعی نوین و آیندهنگر» طراحی شدهاند.
۱۴۰۴/۰۳/۱۴ | ۱۳:۵۵
کد خبر: 22520
علی جهانی در گفت وگو با آتیه آنلاین با تأکید بر ضرورت تحول، سازمان تأمیناجتماعی را به «انسانی ۸۰ ساله» تشبیه کرد که در آستانه ورود به دوره «پیری» قرار دارد: سازمانها نیز مانند انسانها متولد میشوند، مراحل کودکی، بلوغ و میانسالی را طی میکنند و به پیری میرسند. اگر پوستاندازی نکنند و حیات جدیدی پیدا نکنند، ممکن است از چرخه خارج شوند.
وی هدف کلان برنامههای تحولی را دستیابی به سه محور حیاتی دستهبندی کرد و افزود: پایداری مالی محور اصلی است که بتوان با ایجاد ثبات در منابع و مصارف به تضمین حفظ سرمایه بیمهشدگان، بازنشستگان و مستمریبگیران امیدوار شد. کارآمدی و اثربخشی یکی دیگر از محورهای برنامه تحولی است که میتواند در بهینهسازی فرآیندها برای ارائه خدمات باکیفیتتر مؤثر باشد، همچنین توسعه کمی و کیفی خدمات نیز سومین هدف برنامه های تحولی مورد انتظار سازمان است.
مشاور معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور استانهای سازمان تأمیناجتماعی تأکید کرد: چشمانداز ما ایجاد یک نظام تأمیناجتماعی پایدار، کارآمد و آیندهپذیر است. سازمانی که نه تنها حیات خود را در شرایط پیچیده کنونی تضمین کند، بلکه بستری برای رشد و ارتقای مستمر خدماتش فراهم سازد.» تمرکز بر محورهای تحولی، راهبرد سازمان برای فرار از کهولت و احیای جایگاه خود به عنوان نهادی پیشرو در عرصه تأمین اجتماعی کشور است.
حیات سازمانها در گرو مشتریمحوری و تحول دیجیتال است جهانی در ادامه بقا و تعالی سازمانها بهویژه سازمان تأمیناجتماعی را وابسته به مشتریمحوری، دستیابی به اعتبار و مشروعیت، و حرکت به سمت تحول دیجیتال دانست و افزود: سازمانها تنها با تقویت خدمات، بهبود سیستمها، تضمین رضایت و تسهیل دسترسی میتوانند به مقبولیت و مشروعیت پایدار دست پیدا کنند. این امر مستلزم ایجاد یک نظام اطلاعاتی یکپارچه و توسعه زیرساختهای ارتباطی پیشرفته است تا مردم بتوانند در هر زمان و مکان به خدمات مورد نیاز دسترسی داشته باشند.
مشاور معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور استانهای سازمان تأمیناجتماعی با اشاره به ضرورت تحول دیجیتال در سازمان تأمین اجتماعی افزود: این مسیر سازمان را بیشتر از پیش به سمت تشکیل سازمان الکترونیک سوق میدهد تحولی که متأثر از دولت الکترونیک و شهرهای الکترونیک است که امروزه در بسیاری از کشورهای پیشرو محقق شده است. خوشبختانه ما هماکنون در این بستر قرار داریم و تمرکز سازمان بر اجرای این طرح پاسخی ضروری به نیازهای عصر دیجیتال و افزایش انتظارات ذینفعان است. جهانی تأکید کرد: تحقق این چشمانداز، علاوه بر بهینهسازی فرآیندها، اعتماد عمومی و پایداری سازمانی را در بلندمدت تضمین خواهد کرد.
حدود 5 میلیون نفر، بدون بیمه اجتماعیتناسب بازار اشتغال و بیمههای اجتماعی باید به گونه ای باشد تا علاوه بر بهرهمندی همه افراد شاغل، تأمین منابع پایدار صندوقهای بازنشستگی و بیمهای هم رقم نخورد و از طرفی دیگر هیچ یک از گروههای شاغلان در فرصتهای شغلی از بیمه اجتماعی محروم نباشند.
۳ روز پیش
۵ نفر میلیون نفر؛ تعداد مستمریبگیران تأمین اجتماعیآخرین دادههای آماری نشان میدهد، حدود پنج میلیون نفر مستمریبگیر شامل بازنشستگان، ازکارافتادگان، فوتشدگان و بازماندگان از سازمان تأمین اجتماعی مستمری دریافت میکنند.
۳ روز پیش
مقابله با «هجمه ها علیه اصلاحات در تامین اجتماعی»مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه برای صیانت از امانت بازنشستگان و بیمهشدگان در برابر فشارها میایستیم، گفت: انجام اصلاحات به نفع تأمین اجتماعی، فشار و هجمههایی را به همراه خواهد داشت.
۴ روز پیش
ضرورت اطلاع رسانی درباره خدمات بیمهایطرحهای توسعه بیمهایِ حوزه عملکردی سازمان تأمیناجتماعی را به واسطه گستردگی جامعه تحتپوشش این نهاد بیمهگر، باید مهمترین و تأثیرگذارترین فعالیتها درباره چشمانداز تعمیم بیمههای اجتماعی دانست. به این ترتیب باید دلایل انتفاع دوسویه سازمان تأمیناجتماعی و گروههای مختلف تحتپوشش این بیمه اجتماعی از مزایای توسعه بیمهای و اطلاعرسانی و آگاهیبخشی در این حوزه را در اولویت قرار داد.