رییس شعبه شمیران سازمان تأمین اجتماعی که بالاترین تعداد مستمری بگیر را در میان شعب تامین اجتماعی سراسر کشور دارد، از تحول چشمگیر در رضایتمندی بازنشستگان پس از اجرای فاز دوم متناسبسازی حقوق خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار شاهد رضایت ۵۰ تا ۵۵ درصدی مراجعهکنندگان از افزایش حقوق هستیم.
۱۴۰۴/۰۳/۱۵ | ۱۴:۰۵
کد خبر: 22513
حسن فریدی در گفتوگو با آتیهآنلاین تصریح کرد: در حالی که سالها اعتراضات بازنشستگان به اختلاف فاحش تورم ۴۰ درصدی و افزایش حداکثر ۱۰ درصدی حقوق وجود داشت و بعضاً با مراجعههای مکرر معترض افزایش ۲-۳ میلیونی بودند که با درآمد اندک چگونه زندگی خود را اداره کنند، اما اجرای طرح متناسبسازی تحت مدیریت دکتر سالاری، معادلات را تغییر داده است. خدا را شکر این روند مثبت ادامه دارد. پیشبینی میکنیم با اجرای فاز بعدی در سال های آینده شاهد افزایش رضایتمندی آنها باشیم.
وی با اشاره به ۵۸ هزار پرونده مستمری در این شعبه افزود: بالاترین آمار مستمریبگیران در کشور به این شعبه تعلق دارد. ماهانه ۱,۲۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت حقوق بازنشستگان، از کارافتادگان و بازماندگان تحت پوشش این شعبه هزینه میشود که این حجم پرداخت، نشاندهنده نقش این شعبه در تأمین معیشت جامعه هدف است.
رکورددار خدماترسانی به مستمریبگیران
فریدی با اشاره به حجم بالای پروندههای بازنشستگان در این شعبه، خواستار تسریع در الکترونیکیسازی کامل خدمات حوزه مستمری شد و گفت: شعبه شمیران رتبه نخست کشوری و بیشترین تعداد پرونده بازنشستگی در سطح کشور را داراست و به همین دلیل حجم بالای مراجعات فیزیکی بازنشستگان برای حل مسائل کوچک، گاه فشار کاری قابلتوجهی ایجاد میکند.
رییس شعبه شمیران با بیان اینکه حوزه مستمریبگیران نسبت به بخشهای دیگر (بیمهشدگان و کارفرمایان) در الکترونیکیسازی عقبتر است، تأکیدکرد: متأسفانه چندان نتوانستهایم در حوزه مستمری و بازنشستگی به اندازه کافی ورود کنیم. این عزیزان گاهی برای کوچکترین سؤالات به شعبه مراجعه میکنند. از همکاران خواستهام با صبر و سعه صدر پاسخگوی آنان باشند تا رضایتمندی افزایش پیدا کند.
وی در مرور اقدامات مثبت اخیر و چشمانداز گفت: از راهاندازی سامانه الکترونیکی تغییر حساب بانکی مستمریبگیران در ۲۰ روز گذشته به عنوان «قدمی بزرگ» باید یاد کرد. این اقدام میتواند الگویی در راستای توسعه خدمات الکترونیک در حوزه مستمری مورد توجه قرار گیرد. انجام چنین کارهایی برای بازنشستگان، بیمهشدگان و کارفرمایان، رضایتمندی را بهطور چشمگیر افزایش میدهد.
رییس شعبه شمیران سازمان تأمین اجتماعی با بیان امیدواری نسبت به لزوم تحول دیجیتال افزونتر خدمات در بخش مستمری تأکیدکرد: همانطور که سازمان الکترونیکیسازی را در حوزههای دیگر با موفقیت پیش برده، انتظار داریم در بخش مستمریبگیران نیز شاهد اقدامات گستردهتر متناسب با شرایط آنها باشیم تا بار مراجعات غیرضروری کاهش پیدا کند و خدمات بهصورت بهینهتر و با رضایتمندی بالاتری به این عزیزان ارائه شود.