رئیس شعبه تأمیناجتماعی بروجرد، ضمن تشریح خدمات این شعبه به شرکای اجتماعی، اعلام کرد: ۳۰ درصد کارگاههای صنعتی استان لرستان در شهرستان بروجرد قرار دارد.
۱۴۰۴/۰۳/۳۱ | ۱۳:۴۸
کد خبر: 22453
قدرتاله سعادتی در گفتوگو با آتیهآنلاین گفت: شعب سازمان تأمیناجتماعی در راستای رسالت سازمان مبتنی بر ایفای تعهدات در قبال مخاطبان خود، خدمات گستردهای را ارائه میدهند.
وی افزود: عمده فعالیت شعب بیمهای از جمله شعب بروجرد، انجام تعهدات بلندمدت شامل پرداخت مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان و تعهدات کوتاهمدت از جمله پرداخت مقرری بیکاری، کمک هزینه اروتز و پروتز، غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری و هدیه ازدواج است.
رئیس شعبه بیمه بروجرد ادامه داد: همچنین انعقاد قرارداد با متقاضیان مشاغل آزاد، بیمه اختیاری، رانندگان، کارفرمایان صنفی و نویسندگان، خبرنگاران، پدیدآورندگان کتاب و هنرمندان را بهمنظور برقراری پوشش بیمهای برعهده داریم. مددجویان بهزیستی و کمیته امداد دیگر اقشار تحت پوشش تأمیناجتماعی را تشکیل میدهند که از خدمات ما بهرهمند میشوند.
او بیان کرد: بازرسی از کارگاهها، نامنویسی بیمهشدگان و ثبت و نگهداری سوابق آنها، دریافت لیستهای کارفرمایان و درج سوابق این گروه، محاسبات بیلان کارگاهها و رسیدگی به امور درمانی و استحقاق درمان بیمهشدگان و مستمریبگیران و افراد تبعی آنها از دیگر وظایف ما بهشمار میرود.
سعادتی یادآور شد: سازمان تأمیناجتماعی در راستای اجرای دولت الکترونیک، طی چند سال اخیر خدمات غیرحضوری را در شعب بیمهای پیادهسازی کرده و بهجد پیگیر اجرای کامل و دقیق طرح مذکور است. در نتیجه عمده خدمات بیمهای ما در شعبه بهشیوه غیرحضوری ارائه میشود.
وی تاکید کرد: اجرای این طرح مزایای گوناگونی دارد که از جمله آن میتوان به صرفهجویی در وقت و انرژی مراجعه کنندهها بهویژه در شرایط دوری مسافت و وجود ترافیک در شهرهای بزرگ اشاره کرد. از طرفی، خدمات غیرحضوری بار مراجعه به شعب را کاهش داده و امکان بهرهمندی از نیروهای انسانی را برای ارتقای کیفیت خدمات، فزونی داده است.
رئیس شعبه بیمه بروجرد، گفت: درحال حاضر مهمترین مسائل حوزه خدمات غیرحضوری به زیرساختهای خدمات الکترونیک بازمیگردد که در برخی موارد منجر به قطعی و کندی اینترنت میشود. اما خدمات غیرحضوری روزبهروز در تأمیناجتماعی مراحل تکوینی را طی کرده و در سالهای اخیر تحول عظیمی در این حوزه ایجاد شده است.
سعادتی همچنین مسائلی مانند عدم دسترسی برخی افراد به فضای مجازی به دلیل کهولت سن یا کمسوادی و عدم اعتماد به سیستمهای غیرحضوری خدمات را از دیگر مسائل این حوزه بیان کرد و افزود: اطلاعرسانی مناسب و ارائه خدمات آموزشی به مخاطبان، میتواند در جلب نظر این افراد برای بهرهمندی از خدمات الکترونیک، موثر واقع شود.
او با اشاره به نیروی انسانی فعال در شعبه، اعلام کرد: درحال حاضر شعبه بروجرد در جایگاه تیپ یک ممتاز به همراه یک شعبه اقماری در شهر اشترینان و دو کارگزاری، دارای ۶۵ نیروی انسانی است. با توجه به حجم خدمات، این تعداد نیروی انسانی کافی نیست و بهویژه به دلیل بازنشسته شدن تعدادی از همکاران و در شرف بازنشستگی بودن عدهای دیگر با کمبود نیرو مواجه هستیم.
سعادتی، تاکید کرد: اما برای پیشگیری از افت کیفیت خدمات و پاسخگویی شایسته به مخاطبان، امور شعبه با تلاش و همت همکاران و برنامهریزی دقیق و منسجم به پیش میرود و در این راستا اجازه ندادهایم تا خدمات اربابرجوع با کندی مواجه شود.
رئیس شعبه بیمه بروجرد در ادامه گفت: تعداد بیمهشدگان شعبه ۴۸ هزار و ۴۳۵ نفر و تعداد مستمریبگیران ۲۲ هزار و ۹۸۷ نفر است که با در نظر گرفتن افراد تبعی آنها، جامعه تحت پوشش شعبه در شهرستان حدود ۱۸۵ هزار نفر را تشکیل میدهد که ۵۰ درصد جمعیت شهرستان را شامل میشود.
سعادتی با بیان اینکه ۳۰ درصد کارگاههای صنعتی استان لرستان در شهرستان بروجرد واقع شده است، افزود: اکنون ۳۸۷۰ کارگاه فعال در بروجرد زیر پوشش بیمه تأمیناجتماعی هستند که در دو سه سال اخیر برخی از کارگاههای کوچک و بزرگ بهصورت مقطعی تعطیل شده و مجدد به فعالیت ادامه میدهند.
وی ادامه داد: در راستای حمایت از تولید، اشتغالزایی و تسهیل در زمینه کارآفرینی و رونق اقتصادی، جلسات مستمری را با کارفرمایان بهمنظور اطلاع از نقطهنظرات و پیشنهادهای آنها برگزار میکنیم. بازدید میدانی از کارگاهها در مناسبتهای مختلف از دیگر اقداماتی است که در راستای ایجاد تعامل سازنده با کارفرمایان و همدلی با کارگران انجام میدهیم.
سعادتی، بیان کرد: همچنین در شرایط نامساعد مالی، نهایت همکاری را با کارفرمایان در زمینه پرداخت مبالغ حقبیمه و بدهی آنها به تأمیناجتماعی بهعمل میآوریم. این اقدامات برمبنای اجرای دستورات سازمان مبنی بر مشتریمداری و حمایت از تولید و اقتصاد تحقق مییابد.
رئیس شعبه بیمه بروجرد، یادآور شد: مهمترین برنامه شعبه ما اجرای اصل مشتریمداری و رضایتمندی جامعه هدفمان است. همچنین برنامهریزی در جهت وصول منابع و مطالبات معوق سازمان، انجام امور در اسرع وقت و با کیفیت لازم و جلوگیری از سرگردانی اربابرجوع است. بهطور حتم در اجرای برنامههای بلندمدت و کوتاهمدت تابع نظرات و بخشنامههای سازمان هستیم.
طراحی بیمههای نوآورانه برای حمایت از خانوادهدر پی تاکید معاون رئیسجمهور در امور زنان و خانواده بر لزوم طراحی سازوکارهای نوین بیمهای، توجه ویژهای به پوشش جامع و کارآمد زنان در برابر چالشهای معیشتی و اجتماعی مبذول شده است.
۱۱ ساعت پیش
پرداخت وام ضروری به بیش از ۱۱۸ هزار بازنشسته کشوریبازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری با جامعه آماری یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفری، دریافت وام ضروری قرضالحسنه را به عنوان یکی از مطالبات جدی در راستای بهبود وضعیت معیشتی خود میدانند که براساس تازهترین دادههای آماری بیش از ۱۱۸ هزار نفر این مدل تسهیلات را دریافت کردند. قرار است تا پایان سال در ۱۰ مرحله تسهیلات موردنیاز در اختیار این افراد قرار گیرد.
پیروزی سهگانه: طرح تحول دیجیتال به نفع بیمهشدگان، کارفرمایان و تأمین اجتماعیمدیرکل نامنویسی و حسابهای انفرادی سازمان تأمیناجتماعی در پاسخ به این پرسش که تحقق کامل «طرح تحول دیجیتال و هوشمندسازی خدمات بیمهای» چه دستاوردهایی برای ذینفعان شامل بیمهشدگان، مستمریبگیران و کارفرمایان به همراه خواهد داشت؟» به تشریح مزایای این طرح پرداخت.