رئیس شعبه یک بیمه تأمیناجتماعی خرمآباد با اشاره به بیش از ۱۱۱ هزار بیمه شده و بالغ بر ۲۸ هزار مستمریبگیر تحت پوشش تأمیناجتماعی در این شعبه اعلام کرد: خدمات غیرحضوری منجر به ایجاد شفافیت در امور بیمهای مخاطبان اعم از کارگران، کارفرمایان و بازنشستگان شده است.
۱۴۰۴/۰۴/۰۱ | ۰۷:۴۳
کد خبر: 22449
علی خوشنام در گفتوگو با آتیهآنلاین گفت: تعهدات کوتاهمدت شعب بیمه شامل غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، کمکهزینه وسایل پزشکی شامل سمعک، عینک و دندان، مقرری بیمه بیکاری، هدیه ازدواج، کمک هزینه کفنودفن و معرفی واجدین شرایط به کمیسیون پزشکی ازکارافتادگی است.
وی تاکید کرد: همچنین برقراری انواع مستمری مانند بازنشستگی، از کار افتادگی، فوت و غرامت نقص عضو مقطوع از جمله تعهدات بیمهای تأمیناجتماعی بهشمار میرود.
خوشنام بیان کرد: خدمات درمانی مربوط به مراکز درمانی سازمان بوده و به دو صورت مستقیم یا رایگان و غیرمستقیم با پوشش بیمهای خدمات درمانی ارائه میشود.
رئیس شعبه یک تامین اجتماعی خرمآباد تاکید کرد: الکترونیک شدن ارائه خدمات بیمهای سازمان در کاهش مراجعات، صرفهجویی در وقت و هزینه، دسترسی ۲۴ ساعته بیمه شدگان به خدمات، کاهش خطاهای انسانی و شفافسازی امور تأمیناجتماعی مخاطبان، اعم از بیمهشدگان، کارفرمایان و بازنشستگان شده است.
خوشنام افزود: عدم آشنایی برخی ارباب رجوع با سیستم آنلاین، مشکلات زیرساختی و قطعی سیستمها، مشکلات فنی و نرمافزاری، مسئله امنیت اطلاعات و ضرورت برخورداری کارکنان و بیمهشدگان از آموزش مداوم از جمله مسائل این طرح بهشمار میرود.
او با بیان اینکه با وجود ارائه خدمات الکترونیک همچنان شاهد مراجعه حضوری برخی افراد هستیم، اضافه کرد: عدم اعتماد به سامانهها و در مواردی ایجاد نقص فنی و اطلاعرسانی ضعیف به مخاطبان تأمیناجتماعی سبب مراجعه حضوری میشود. مسئله سالمندی و کمسوادی نیز در این زمینه نقش دارد.
رئیس شعبه یک تامین اجتماعی خرمآباد با اشاره به آمار بیمهشدگان و مستمریبگیران این شعبه، افزود: درحال حاضر ۱۱۱ هزار و ۹۰ بیمه شده زیر پوشش خدمات این شعبه قرار دارند که از این میان ۴۶ هزار و ۷۸۹ نفر اصلی و باقی تبعی هستند. همچنین تعداد ۲۸ هزار و ۳۵۰ نفر مستمریبگیر را ثبت کردهایم که ۱۶ هزار و ۷۷ نفر اصلی هستند.
خوشنام با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۷۰۱ پرونده مستمری بگیران وجود دارد، یادآور شد: به ازای هر ۴ بیمه شده، ۳ پرونده مستمری بگیر داریم.
وی اعلام کرد: در این شعبه ۲۹۱۰ کارگاه فعال زیر پوشش بیمه تأمیناجتماعی هستند که از این مجموع ۲۱۹۷ کارگاه قرارداد غیرپیمانی دارند. ۸۱۲۸ کارگاه نیمهفعال نیز وجود دارد که ۸۰۳۰ مورد، کارگاه غیرپیمان است. در حوزه بیمههای حمایتی نیز بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ راننده را تحت پوشش داریم.
رئیس شعبه یک بیمه خرمآباد در زمینه اقدامات بهعمل آمده در راستای برقراری تعامل مناسب با کارفرمایان، گفت: در این رابطه با برگزاری جلسات مشاوره، اطلاعات مناسبی را در اختیار کارفرمایان در حوزه قوانین بیمهای قرار میدهیم تا از ایجاد ضرر و زیانهای مالی آنها در رابطه با تأمیناجتماعی، جلوگیری شود. همچنین معرفی و تشویق کارفرمایان خوشحساب، معافیت برخی کارگاههای مشمول تا سقف ۵ نفر از پرداخت حقبیمه و تقسیط بدهیهای انباشت شده از دیگر راهکارهایی است که میتواند در جلب رضایت کارفرمایان موثر واقع شود.
خوشنام با اشاره به چالشهای موجود در این مرکز، افزود: بدهی انباشت شده برخی بنگاهها و شرکتهای دولتی و خصوصی، میتواند منجر به ناترازی منابع و مصارف ما شود. از طرفی با مسئله انتقال و بازنشسته شدن نیروهای متخصص بدون جایگزین شدن نیروها مواجه هستیم. این درحالی است که ناترازی بین حجم کار و تعداد مصوب پرسنل نیز وجود دارد. پیچیدگی برخی قوانین و مقررات بیمهای از دیگر مواردی است که میتواند روابط بین کارفرما و تأمیناجتماعی را مخدوش کند.
او یکی از مهمترین برنامههای آینده این شعبه را ارتقای کیفیت خدمات غیرحضوری و افزایش رضایتمندی بیمهشدگان و مستمریبگیران بیان کرد و گفت: توانمندسازی منابع انسانی، برقراری ارتباط موثر بین کارفرمایان و بیمه شدگان و توسعه زیرساختهای فنی و اداری از دیگر برنامههایی است که پیگیری میکنیم.
طراحی بیمههای نوآورانه برای حمایت از خانوادهدر پی تاکید معاون رئیسجمهور در امور زنان و خانواده بر لزوم طراحی سازوکارهای نوین بیمهای، توجه ویژهای به پوشش جامع و کارآمد زنان در برابر چالشهای معیشتی و اجتماعی مبذول شده است.
۱۱ ساعت پیش
پرداخت وام ضروری به بیش از ۱۱۸ هزار بازنشسته کشوریبازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری با جامعه آماری یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفری، دریافت وام ضروری قرضالحسنه را به عنوان یکی از مطالبات جدی در راستای بهبود وضعیت معیشتی خود میدانند که براساس تازهترین دادههای آماری بیش از ۱۱۸ هزار نفر این مدل تسهیلات را دریافت کردند. قرار است تا پایان سال در ۱۰ مرحله تسهیلات موردنیاز در اختیار این افراد قرار گیرد.
پیروزی سهگانه: طرح تحول دیجیتال به نفع بیمهشدگان، کارفرمایان و تأمین اجتماعیمدیرکل نامنویسی و حسابهای انفرادی سازمان تأمیناجتماعی در پاسخ به این پرسش که تحقق کامل «طرح تحول دیجیتال و هوشمندسازی خدمات بیمهای» چه دستاوردهایی برای ذینفعان شامل بیمهشدگان، مستمریبگیران و کارفرمایان به همراه خواهد داشت؟» به تشریح مزایای این طرح پرداخت.