۲۱۰۰ کارگاه صنفی در گچساران از پوشش تأمیناجتماعی برخوردارند
۲۱۰۰ کارگاه صنفی در گچساران از پوشش تأمیناجتماعی برخوردارند
رییس شعبه بیمه تأمیناجتماعی گچساران گفت: ۲هزار و ۱۰۰ کارگاه صنفی در این شهرستان زیر پوشش خدمات تأمیناجتماعی قرار دارند.
۱۴۰۴/۰۴/۰۱ | ۱۰:۳۲
کد خبر: 22448
دکتر رامین بهیارفر در گفتوگو با آتیهآنلاین، در شرح خدمات تأمیناجتماعی، افزود: این خدمات در قالب تعهدات کوتاهمدت از جمله غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، مقرری بیمه بیکاری، کمک هزینه اروتز و پروتز، کمک هزینه کفنودفن و هزینه سفر و تعهدات بلندمدت شامل مستمری بازنشستگی، بازماندگی و ازکارافتادگی ارائه میشود.
رییس شعبه بیمه گچساران اعلام کرد: درحال حاضر ۳۵هزار بیمه شده اصلی در این شهرستان به صورت حضوری و آنلاین از خدمات این شعبه بهرهمند میشوند.
بهیارفر همچنین از افزایش چشمگیر شمار مستمری بگیران شعبه گچساران خبر داد و افزود: تعداد بازنشستگان تحت پوشش این شعبه در مقایسه با سالهای گذشته، افزایش شتابان داشته است. بهنحوی که طی سه سال گذشته به ازای هر ۱۲ بیمه شده یک مستمریبگیر زیر پوشش خدمات تأمیناجتماعی گچساران قرار داشت؛ اما اکنون به ازای هر پنج بیمه شده یک مستمریبگیر وجود دارد.
وی با اعلام اینکه تعداد ۷ هزار و ۲۰۰ مستمریبگیر را در شعبه گچساران ثبت کردهایم، افزود: ماهانه ۱۱۶۸ میلیارد و ۳۹۸ میلیون ریال مستمری به بازنشستگان پرداخت میکنیم.
بهیارفر، ادامه داد: امسال حداقل حقوق ماهانه بازنشستگان زیر پوشش بیمه تأمیناجتماعی در مقایسه با سال گذشته ۴۰ درصد و حقوق سایر بازنشستگان ۳۰ درصد افزایش یافته است.
رییس شعبه گچساران انجام بازرسی از کارگاههای صنفی را از جمله خدمات مهم شعبه بیان کرد و افزود: تلاش میکنیم تا به کارگاههای صنفی بهطور مرتب سرکشی کنیم و بهویژه آن دسته از کارگاههای مشمول حمایت دولت برای پرداخت حقبیمه سالانه دو بار برای راستیآزمایی لیستهای ارسالی، بازرسی میشوند.
وی با اعلام اینکه ۸۵ درصد از خدمات تأمیناجتماعی گچساران به صورت الکترونیک ارائه میشود، افزود: الکترونیک شدن خدمات، نقش موثری در ایجاد تسهیل برای دسترسی مخاطبان تأمیناجتماعی بهویژه کارفرمایان به امور بیمهای دارد. همچنین انجام امور در قالب خدمات الکترونیک منجر به صرفهجویی در وقت و دریافت خدمات در هر ساعت از شبانهروز شده است.
او با اشاره به اینکه توسعه خدمات غیرحضوری یکی از اولویتهای سازمان تأمیناجتماعی است، تاکید کرد: اکنون بخش عمدهای از خدمات تأمیناجتماعی بهصورت غیرحضوری و در درگاه رسمی این سازمان به نشانی اینترنتی es.tamin.ir صورت میگیرد.
بهیارفر، اضافه کرد: مشاهده سوابق بیمه، پرداخت حقبیمه، درخواست مستمری، دریافت فیش حقوقی و خدمات مربوط به نامنویسی از جمله اموری است که به صورت غیرحضوری ارائه میشود.
رییس شعبه گچساران با اشاره به اینکه اکنون ۴۶ نیروی انسانی شاغل در شعبه به بیمهشدگان تأمیناجتماعی گچساران خدمترسانی میکنند، تاکید کرد: در صورت افزایش شمار بیمهشدگان گچساران این شعبه به تیپ یک ممتاز ارتقا مییابد که تحقق آن سبب افزایش شمار کارکنان فعال در شعبه و بهبود رفاه حال بیمهشدگان خواهد شد.
فرزانه شریفی
طراحی بیمههای نوآورانه برای حمایت از خانوادهدر پی تاکید معاون رئیسجمهور در امور زنان و خانواده بر لزوم طراحی سازوکارهای نوین بیمهای، توجه ویژهای به پوشش جامع و کارآمد زنان در برابر چالشهای معیشتی و اجتماعی مبذول شده است.
۱۱ ساعت پیش
پرداخت وام ضروری به بیش از ۱۱۸ هزار بازنشسته کشوریبازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری با جامعه آماری یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفری، دریافت وام ضروری قرضالحسنه را به عنوان یکی از مطالبات جدی در راستای بهبود وضعیت معیشتی خود میدانند که براساس تازهترین دادههای آماری بیش از ۱۱۸ هزار نفر این مدل تسهیلات را دریافت کردند. قرار است تا پایان سال در ۱۰ مرحله تسهیلات موردنیاز در اختیار این افراد قرار گیرد.
پیروزی سهگانه: طرح تحول دیجیتال به نفع بیمهشدگان، کارفرمایان و تأمین اجتماعیمدیرکل نامنویسی و حسابهای انفرادی سازمان تأمیناجتماعی در پاسخ به این پرسش که تحقق کامل «طرح تحول دیجیتال و هوشمندسازی خدمات بیمهای» چه دستاوردهایی برای ذینفعان شامل بیمهشدگان، مستمریبگیران و کارفرمایان به همراه خواهد داشت؟» به تشریح مزایای این طرح پرداخت.