ارایه خدمات غیرحضوری بیمههای خاص برای نخستینبار در کشور
ارایه خدمات غیرحضوری بیمههای خاص برای نخستینبار در کشور
مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان، گفت: برای نخستینبار در کشور، اجرای پایلوت خدمات غیرحضوری به متقاضیان بیمههای خاص را از همدان آغاز کردیم؛ طرحی که با کاهش مراجعات حضوری، رضایت بیشتر بیمهشدگان را بهدنبال داشته است.
۱۴۰۴/۰۴/۱۸ | ۰۶:۱۸
کد خبر: 22375
به گزارش آتیهآنلاین، برای نخستینبار در کشور، پایلوت ارائه خدمات غیرحضوری به متقاضیان بیمههای خاص در استان همدان با موفقیت آغاز و اجرا شد.
این طرح که با هدف کاهش مراجعات حضوری، تسهیل در فرآیند بیمهگذاری و افزایش رضایتمندی بیمهشدگان طراحی شده، با استقبال مواجه شده است.
دکتر حسن عروتی موفق، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان همدان در گفتوگو با آتیهآنلاین با اعلام این خبر اظهار کرد: این پروژه از استان همدان آغاز شده و نتایج اولیه آن نشاندهنده کاهش ملموس در مراجعات حضوری و افزایش بهرهوری در ارائه خدمات بیمهای است.
وی در توضیح روند اجرای پایلوت این طرح گفت: در گذشته، فرآیند ثبتنام و معاینات پزشکی برای بیمههای اختیاری شامل مراجعات متعدد حضوری، پر کردن فرمهای کاغذی، مراجعه به شعب، دریافت نوبت از مراکز آزمایش و پزشک معتمد بود که با نارضایتی فراوانی از سوی بیمهشدگان همراه میشد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان ادامه داد: در طرح جدید، فرد متقاضی بدون نیاز به مراجعه حضوری، از طریق سامانه، مرکز آزمایش و معاینه خود را انتخاب و نوبت خود را نیز بهصورت آنلاین دریافت میکند.
او تاکید کرد: روند اجرای طرح به نحوی است که پاسخ آزمایش به صورت خودکار از مراکز انجام آزمایشات به سامانه پزشکان معتمد ارسال میشود و نیاز به مراجعه حضوری برای دریافت نوبت یا جواب آزمایش وجود ندارد.
عروتی موفق ادامه داد: در گذشته، مراکز درمانی نمیتوانستند برنامهریزی دقیقی برای پذیرش بیماران داشته باشند؛ اما با اجرای این طرح، نوبتدهی دقیق و از پیش برنامهریزیشده انجام میشود که باعث افزایش کارآمدی خدمات درمانی نیز شده است.
وی یادآور شد: در این طرح، چندین سامانه داخلی سازمان تأمیناجتماعی به یکدیگر متصل شدهاند تا تبادل اطلاعات بهصورت لحظهای انجام شود و حذف مراجعه حضوری به شعب، آزمایشگاهها و پزشک معتمد برای گرفتن نوبت، تنها بخشی از مزایای این فرآیند جدید است.
مدیر درمان تأمیناجتماعی استان همدان افزود: از سال گذشته مراحل طراحی، تست و اجرای این پروژه آغاز شد و با همکاری ستاد مرکزی و مسئولان استانی، اکنون به مرحله بهرهبرداری عملیاتی رسیدهایم؛ در صورتی که نتایج نهایی موفقیتآمیز باشد، این طرح در سایر استانها نیز اجرایی خواهد شد.
او ضمن اشاره به جمعیت بیمهشدگان خاص غیر اجباری که بالغ بر ۴۰ درصد بیمه شدگان اصلی سازمان در استان را شامل میشود، ابراز امیدواری کرد با توسعه این طرح و ارتباط مکانیزه بین سیستمهای داخلی و خارجی سازمان در آینده فرآیند سنجش پزشکی اولیه برای بیمهگذاری بیش از پیش تسهیل و چابک شود.
یک اسلامشهر و یک بیمارستان تأمیناجتماعیاسلامشهر واقع در جنوب غرب تهران، دومین شهر پرجمعیت استان تهران بهشمار میرود. بسیاری از ساکنان این شهر برای بهرهمندی از خدمات درمانی بستری به بیمارستان تأمیناجتماعی امام رضا(ع) مراجعه میکنند.
جهش تأمیناجتماعی در حوزه درمان الکترونیکسازمان تأمیناجتماعی بهعنوان پرمخاطبترین نهاد بیمهای، طی سالهای اخیر بهسرعت مسیر الکترونیک شدن خدمات را طی کرده است، به گونه ای که اکنون، تقریبا صفر تا صد امور بیماران از مرحله ورود آنها به یک مجموعه درمانی تا خروج آنها به شیوه الکترونیک انجام میشود.
۱۰ روز پیش
پیشگیری و درمان سنگ کیسه صفرابه گفته پزشکان بیماری «سنگ کیسه صفرا» نیز همانند «دیابت» معمولا در مراحل ابتدایی خود، بینشانه و خاموش است. پیشگیری و درمان این بیماری اما روش های شناخته شده ای دارد که در این مطلب به آن می پردازیم.
۱۴۰۴/۰۴/۳۱ | ۰۸:۰۴
پیشگیری؛ اولویت درمان تأمیناجتماعیاتخاذ سبک زندگی سالم، نقش محوری در حفظ تندرستی افراد جامعه دارد و انتخاب شیوههای زندگی مبتنی بر سلامت، نهتنها میتواند از ایجاد بیماریها پیشگیری کند، بلکه منجر به صرفهجویی در هزینههای درمان میشود.