افزایش کیفیت خدمات در دستور کار مدیریت درمان تامیناجتماعی همدان
افزایش کیفیت خدمات در دستور کار مدیریت درمان تامیناجتماعی همدان
۱۴۰۴/۰۲/۲۸ | ۱۱:۵۴
کد خبر: 20521
به گزارش تامین۲۴ به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی همدان، نشست شورای راهبردی شرکای اجتماعی همدان با هدف همافزایی، هماندیشی و بررسی مشکلات و چالشهای حوزههای درمانی و بیمهای، به میزبانی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان در سالن جلسات بیمارستان آتیه برگزار شد. در ابتدای این نشست، حسن عروتیموفق مدیر درمان تأمین اجتماعی استان ضمن تبریک به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی، گزارشی از عملکرد این مدیریت در سال گذشته ارائه کرد. وی با اشاره به اولویتهای اساسی مدیریت درمان در سال جاری بیان کرد: بر اساس تأکیدات مدیرعامل سازمان، سه محور اساسی شامل افزایش کیفیت خدمات درمانی، ارتقای رضایتمندی بیمهشدگان و مدیریت بهینه هزینهها در دستور کار این مدیریت قرار دارد و در هر سه زمینه، نشستهای تخصصی متعددی در سال گذشته هم برگزار شده است. مدیر درمان تأمین اجتماعی همدان افزود: در حوزه رضایتمندی بیمهشدگان، نوبتدهی غیرحضوری بهعنوان یکی از ابزارهای مؤثر مورد توجه قرار گرفته است. این خدمت که از شهریور سال گذشته راهاندازی شد، با اجرای آموزشهای میدانی و اطلاعرسانی مناسب، میزان استفاده از آن از ۷ درصد به ۵۸ درصد در پایان سال افزایش یافت. این اقدام در جهت صرفهجویی در زمان مراجعان و بهینهسازی روند ارائه خدمات درمانی صورت گرفته و هماکنون نیز در حال توسعه است. از سوی دیگر، شاخص رضایتمندی بیمهشدگان از عملکرد مراکز تابعه این مدیریت در سال گذشته به ۸۵ درصد رسید که برنامهریزی لازم برای ارتقاء این شاخص در سال جاری در دستور کار قرار دارد. عروتیموفق تأکید کرد: با وجود محدودیت ظرفیت در ارائه خدمات درمانی نسبت به آمار بالای مراجعین، تلاش مجموعه مدیریت درمان بر این است که خدمات مطلوب و به موقع به بیمهشدگان ارائه شود. در ادامه نشست، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان با اشاره به اهمیت تعامل و همکاری مؤثر شرکای اجتماعی در حل مشکلات، بر لزوم همافزایی و همگرایی در راستای بهبود ارائه خدمات درمانی و بیمهای تأکید کرد. در ادامه این نشست، سایر اعضای شورای راهبردی هر یک به بیان مسائل، مشکلات و درخواستهای پیشنهادی خود در حوزههای مختلف پرداختند و مقرر شد پیشنهادات مطرح شده، در قالب کارگروههای تخصصی پیگیری و نتایج آن در جلسات آتی ارائه شود.