
پیشبرد ارتقای هتلینگ برای رشد خدمت رسانی
مدیرکل درمان استان تهران گفت: پیشبرد طرح ارتقای هتلینگ بمنظور یکپارچی در ایجاد و رشد خدمت رسانی به لحاظ کمی و کیفی بسیار حائز اهمیت است .
مدیرکل درمان استان تهران گفت: پیشبرد طرح ارتقای هتلینگ بمنظور یکپارچی در ایجاد و رشد خدمت رسانی به لحاظ کمی و کیفی بسیار حائز اهمیت است .
تامین ۲۴/ جلسه هم اندیشی ماهانه به منظور بهره مندی از خرد جمعی و تبادل نقطه نظرات و تجربیات بین صف و ستاد، با حضور مدیر کل درمان، روسای واحدهای ستادی و روسای مراکز درمانی تابعه در سالن اجتماعات اداره کل درمان استان تهران برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی اداره کل درمان استان تهران؛ دکتر محمد تقی خسروانی مقدم مدیر کل درمان استان تهران در این جلسه گفت: پیشبرد طرح ارتقای هتلینگ بمنظور یکپارچی در ایجاد و رشد خدمت رسانی به لحاظ کمی و کیفی بسیار حائز اهمیت است.
مدیرکل درمان استان تهران ضمن تشکر از تلاش روسا و مدیران بر لزوم ارتقای سطح کیفی و رضایت پرسنل تاکید نمود و عنوان کرد: رضایت بیماران یکی از شاخصهای بسیار مهم در ارزیابی کیفیت ارائه خدمات است و ارزیابی میزان رضایتمندی از مراکز درمانی میتواند نقش موثری در ارتقای کیفیت خدمات داشته باشد. وبه طور متقابل رضایت و آرامش پرسنل رضایت مندی بیمار را در بر خواهد داشت.
خسروانی مقدم با اشاره به اینکه بیش از ٨ میلیون بیمه شده در استان تهران تحت پوشش هستند، گفت: براساس آمارهای موجود بیش از ۷۰ درصد پایتخت نشینان از بیمه تامین اجتماعی برخوردار بوده و به مراکز تحت پوشش مراجعه می کنند.
وی اظهار داشت: بیش از یک سوم درمان تامین اجتماعی کل کشور در اداره کل درمان استان تهران و مراکز درمانی تابعه انجام می شود از اینرو حجم کاری در درمان استان تهران بسیار بالاست اما با این وجود تمامی کارکنان شاغل در مراکز درمانی و اداره کل درمان در مسیر پاسخگویی به نیاز مراجعه کنندگان به مراکز درمانی و بیمه شدگان تلاش می کنند.
در پایان روسای بیمارستانها به بحث و تبادل نظر در راستای اهداف عالیه سازمان و ارتقاء سطح کیفی خدمات به بیمه شدگان پرداختند.
برگزاری جلسه هم اندیشی و کارگاه آموزشی تخصصی روابط عمومی های مراکز درمانی تابعه
همچنین به گزارش روابط عمومی اداره کل درمان استان تهران؛ نشست آموزشی روابط عمومی اداره کل درمان استان تهران و مراکز درمانی تابعه، در خصوص وحدت رویه و تجمیع برنامه های آموزشی در روابط عمومی ها ،با حضور دکتر خسروانی مقدم مدیر کل درمان استان تهران و نجف پور مسئول روابط عمومی این اداره کل و با شرکت مسئولان و رابطان روابط عمومی مراکز درمانی تابعه صبح امروز در محل سالن کنفرانس اجتماعات این اداره کل برگزار شد.
دکتر خسروانی مقدم در این جلسه ضمن خیرمقدم به مسئولین روابط عمومی ها به اهمیت نقش روابط عمومی ها در اطلاع رسانی و نقطه نظرات خود پیرامون اهمیت روابط عمومی و کارکرد ها و کمبودها و نیازهای این مجموعه اشاره کرد و گفت : بدون شک هنر روابط عمومی که با اطلاعات ،ارتباطات و اخبار در عرصه اطلاع رسانی جریان می یابد ، یکی از مهمترین عوامل ارتقای سطح آگاهی مردم است که به افزایش سلامت فردی و اجتماعی جامعه کمک شایانی می کند .
مدیر کل درمان استان تهران ادامه داد: روابط عمومی ها در برقراری ارتباط و افزایش آگاهی مردم از نحوه فعالیت های مدیران نقش مهمی دارند که باید با استفاده از ابزارهای جدید اطلاع رسانی به سمت روابط عمومی الکترونیک حرکت نمود.
وی تصریح کرد: روابط عمومی ها محور توسعه در همه سازمانها و ارگان ها به شمار می روند و به دلیل نوع نگاه و دیدی که در حوزه کاری خود دارند، می توانند در تصمیم گیری های کلان و مدیریتی سازمان های بزرگ و کوچک نقش آفرینی کنند.
آموزش و برنامه ریزی برای ارتباط بیشتر با مردم
در ادامه نجف پور مسئول روابط عمومی اداره کل درمان استان تهران گفت: اداره کل درمان استان تهران سعی بر آن دارد تا با آموزش و برنامه ریزی لازم نسبت به اطلاع رسانی شفاف اقدام نماید تا زمینه ارتباط بیشتر با مردم را فراهم آورند.
مسئول روابط عمومی اداره کل درمان استان تهران برگزاری دوره آموزش روابط عمومی ها را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: برگزاری چنین کارگاههای علمی موجب می شود روابط عمومی ها تعامل بیشتری با مجموعه های دیگر و رسانه پیدا کنند و این امر باعث شده انگیزه بسیاری در روابط عمومی ها ایجاد شود و علاقه بیشتری به برگزاری دوره های آموزشی نشان دهند.
وی با اشاره به اینکه روابط عمومی اداره کل درمان استان تهران برای دومین سال متوالی در ارزیابی ایزو به عنوان واحد برتر شناخته شده است افزود : یکی از نکات مهم در عرصه روابط عمومی خود مسئولان روابط عمومی ها هستند که باید در کارهای خود تفکر، اندیشه و خود باوری داشته باشند و در ارائه اخبار و اطلاعات و گزارش ها نکات فنی و حرفه ای را رعایت کنند.
نجف پور مناسب ترین شکل کار در این حوزه را کار گروهی برشمرد و افزود: مناسب ترین شکل کار در این بخش برنامه ریزی عملیاتی به شکل متمرکز است و تنها در جریان یک همکاری و تعامل گسترده است که مقدمات دستیابی به اهداف کیفی تعیین شده فراهم خواهد شد.
بر اساس این گزارش دوره ها و کارگاه های آموزشی تخصصی حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی روز (یکشنبه ٥/١٠ /٩٥ و یکشنبه ١٢/١٠/٩٥ ) در سالن اجتماعات اداره کل درمان استان تهران برگزار می شود. مدت زمان پیش بینی شده برای هر دوره یا کارگاه به طور معمول دو جلسه ٨ ساعتی است و در دو نوبت صبح و بعداز ظهر برگزار می شود. شایان ذکر است با هماهنگی به عمل آمده با سر کار خانم اکبری مسئول آموزش اداره درمان استان تهران این کارگاه آموزشی برای هر یک از افراد شرکت کننده یک گواهینامه تخصصی صادر خواهد کرد .