مدیر بازار یابی و فروش پتروشیمی جم گفت: محصولات تولید گریدر واحد های پلی اتیلن سنگین و پلی اتیلن سبک خطی شرکت پتروشیمی جم در گرید های مختلف مورد استقبال شرکت های بزرگ آفریقا قرار گرفت.
تأمین ??/ مجید رضایی در خصوص دستاوردهای نمایشگاه کنیا پلاست اظهار کرد: توسعه بازار همواره یکی از استراتژی ها و اهداف واحد بازاریابی و فروش پتروشیمی جم است که با حضور درنمایشگاه های مختلف برون مرزی سعی در شناسایی بازارهای جدید خواهیم داشت.
به گزارش روابط عمومی پتروشیمی جم، رضایی با اشاره به اهمیت حضور در نمایشگاه ها تصریح کرد:راه های اطلاع از وضعیت بازار بعضا از طریق وب ، مجلات و روزنامه های تخصصی همراه با جمع آوری اطلاعات و آمار می باشند. ولی امروزه مهمترین روشی که کاربرد بسزایی در بحث بازاریابی دارد حضور میدانی و عرضه محصولات در نمایشگاه های خارجی است.
وی افزود: با حضور در نمایشگاه های خارجی که فضایی کاملا رقابتی است, می توان با صرف کمترین هزینه بازرگانان این حوزه را ملاقات و با آنان مذاکره کرد, لذا نمایشگاه های خارجی بستر مناسبی جهت کشف بازارهای جدید است.
وی با اشاره به فروش مهمترین محصولات پتروشیمی جم در منطقه آفریقا اظهار کرد: محصولات تولیدی در واحد های پلی اتیلن سنگین و پلی اتیلن سبک خطی در گرید های مختلف مورد استقبال بازار آفریقا است. لذا جهت حضور موثر دراین گونه بازارها باید برنامه ریزی های مناسبی صورت پذیرد.
رضایی در خصوص حضور دائمی شرکت های مختلف در کشور کنیا افزود: شرکت هایی از عربستان، آمریکا و امارات با ایجاد دفاتری در این منطقه حضور خود را پررنگ کرده و از این رو بازار کشور های آفریقایی را در اختیار گرفته اند , تیم بازاریابی و فروش پتروشیمی جم سعی دارد حضور و نفوذ خود را در این منطقه افزایش دهد.