کارگاه آموزشی ارتقای سواد سلامت ویژه بازنشستگان و مستمریبگیران شرق استان گلستان با هدف آگاهیبخشی در حوزه تغذیه، سلامت روان و پیشگیری از بیماریها، همراه با ارائه خدمات غربالگری رایگان، در بیمارستان خاتمالانبیاء(ص) گنبدکاووس برگزار شد.
به گزارش تامین24 به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تأمیناجتماعی استان گلستان، این کارگاه آموزشی با حضور جمعی از بازنشستگان و مستمریبگیران شرق استان و با محوریت ارتقای آگاهیهای سلامت در دوران سالمندی برگزار شد.
در این کارگاه آموزشی یکروزه، کوهستانی، عضو کانون عالی و رئیس کانون بازنشستگان استان گلستان، سعید میرعرب، مدیر بیمارستان، صلاحی، رئیس کانون بازنشستگان شهرستان گنبد کاووس و جمع کثیری از پیشکسوتان بازنشسته شرق استان حضور داشتند.
در ابتدا، سعید میرعرب، مدیر بیمارستان، ضمن خیرمقدم و تقدیر از حضور مسئولین کانون استان و شهرستان و تمامی میهمانان گرامی، از زحمات شبانهروزی همکاران بیمارستان در خدمترسانی به بیمهشدگان شرق استان، بهویژه مستمریبگیران و بازنشستگان عزیز، قدردانی کرد. وی خدمت به این قشر را یکی از اولویتهای راهبردی مرکز دانست و بر تداوم آن تأکید کرد.
در ادامه، کوهستانی ضمن اشاره به اهمیت برگزاری مستمر و فصلی این دورهها، آموزش مداوم در دوران سالمندی را از اولویتهای کلیدی سازمان تأمیناجتماعی برشمرد و بر لزوم توانمندسازی بازنشستگان در حوزه سلامت تأکید کرد.
بخش تخصصی تغذیه
سپس نیکقوجق، کارشناس تغذیه بیمارستان، به ارائه مباحث علمی پیرامون تغذیه در دوران سالمندی پرداخت و در خصوص میزان کالری مورد نیاز، تنوع غذایی، و الگوی صحیح تغذیه برای این دوران حساس توضیحات جامعی ارائه داد.
کارگاه روانشناسی و آرامش روان
بخش اصلی و تخصصی این کارگاه با حضور برسلانی، دکترای روانشناسی، با موضوع «آرامش روان و سالمندی» ادامه یافت. وی با تبیین چالشهای روانشناختی دوران بازنشستگی و سالمندی، راهکارهای عملی برای حفظ تعادل روانی، مدیریت استرس و ارتقاء کیفیت زندگی این عزیزان را تشریح کرد و به سؤالات حاضران پاسخ گفت.
ارائه خدمات درمانی
همزمان با برگزاری این کارگاه آموزشی، همکاران پرستاری بیمارستان با استقرار میز سلامت در محل برگزاری برنامه، فشار خون و قندخون بازنشستگان را بهصورت رایگان اندازهگیری کردند و ضمن انجام غربالگری، توصیههای لازم در زمینه پیشگیری و مراقبتهای سلامت را به شرکتکنندگان ارائه دادند.