در راستای تکریم مخاطبان و تسهیل فرآیندهای اداری، سازمان تأمین اجتماعی طی بخشنامهای از واحدهای تابعه در سراسر کشور خواسته است از دریافت کپی مدارک هویتی مراجعهکنندگان خودداری کنند. این اقدام که در چارچوب طرح «فواد ۱۲۸» و سیاستهای دولت الکترونیک اجرا میشود، با هدف حفظ حریم خصوصی، ارتقای کیفیت خدمات، اصلاح نظام اداری و مقابله با سوءاستفادههای احتمالی از اسناد هویتی دنبال میشود.
به گزارش تامین 24 به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، ادارهکل بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان تأمین اجتماعی، جهت ارتقای ارائه خدمات در چارچوب دولت الکترونیک، طی ابلاغی به کلیه واحدهای تابعه سازمان در سراسر کشور، بر عدم دریافت کپی مدارک هویتی از افراد مراجعه کننده به مراکز ارائه خدمات تأمین اجتماعی تأکید کرد.
در این ارتباط، بازنگری و پایش مستمر اجرای دستورالعملها و فرمهای واحدهای ستادی و اجرایی در راستای نظارت بر نحوه اجرای طرح فوریتهای اداری (فواد 128) و بخشنامههای صادره از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد.
عدم دریافت کپی مدارک هویتی در راستای ارائه خدمات به مخاطبان و ذینفعان، با هدف حفظ حریم خصوصی و ارتقای کیفیت خدمات اداری، تسهیل در فرایندها، اصلاح نظام اداری، تحقق اهداف توسعه دولت الکترونیک، استنادپذیری الکترونیکی و کمک به مقابله با سوءاستفاده و جعل اسناد هویتی، همواره از اولویتهای سازمان تأمین اجتماعی بوده است.