به گزارش تامین 24، احمد ساعیان مدیرعامل گروه هتل های هما عصر جمعه، 11 مهر در «هماندیشی فعالان صنعت گردشگری» به رویکرد جدید هگتا (هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی) اشاره و اظهار کرد: در دوره جدید تاکید بر آن است که تجربه بدنه هما با دانش روز و هتلداری مدرن ترکیب و در نهایت این رویکرد به امید تبدیل شود.
وی گفت: شاید بزرگترین دستاورد هفته جهانگردی ایجاد امید در این صنعت باشد. زمانی که حال هما خوب باشد یعنی حال صنعت مهمان نوازی ایران خوب است و چنانچه هما شرایط خوبی نداشته باشد به طور طبیعی صنعت هتلداری و میزبانی کشور نیز ناخوش احوال خواهد بود.
ساعیان در ادامه با اشاره به افتتاح مدرسه عالی هتلداری هما، اظهار کرد: در صورت مدیریت صحیح می توان هر تهدیدی را به فرصت تبدیل کرد. به طور مثال در دوران دفاع 12 روزه در شهری مانند مشهد به مدت دو ماه تمامی هتلها تعطیل بودند اما هتل همای خیام و احمدآباد مشهد در همین دوران به ضریب اشغال 100 درصدی رسید. در آن دوران تمامی پروازهای بینالمللی از فرودگاه مشهد انجام میشد و بر این اساس مسافران در مشهد تقسیم میشدند و گاه حتی کنسولگریها در برخی هتل ها مستقر میشدند تا به امور اتباع خود رسیدگی کنند.
وی همچنین به تجربه هتلهای هما در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: در آن دوره نیز هتلهای ما در تهران، مشهد و شیراز ضریب اشغال پائینی داشتند اما هتل همای بندرعباس به کمک بقیه هتلها آمد و ضریب اشتغال به نسبت خوبی را به خود اختصاص داد.
ساعیان ادامه داد: آنچه امروز نیاز صنعت هتلداری و گردشگری محسوب میشود امید است و حرکاتی مانند ایجاد مدرسه هتلداری این امید را ایجاد کرده و نیازی که به نیروی متخصص وجود دارد را برطرف میکند.
مدیرعامل هتلهای گروه هما بحث آموزش و توانمندسازی را از نیازهای مهم این صنعت برشمرد و اظهار کرد: اکنون از بنده خواسته میشود از سویی از تجربه مدیران و همکاران قدیمی بهره بگیرم و از سوی دیگر به تکنولوژیهای جدید از جمله هوش مصنوعی نیز توجه داشته باشیم تا بتوانیم هزینههای هتلداری را کاهش دهیم.
وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر طرحهایی مانند بازاریابی داخلی و خارجی گروه هتلهای هما در دستور کار قرار دارد.
به گفته ساعیان، بازار ایران بسیار بزرگ و متنوع است و می توان از برند محبوبی مانند هما در عرصههای مختلف بهره گرفت و بدین ترتیب بحث بازاریابی داخلی را مورد توجه قرار داد. در زمینه بازاریابی خارجی نیز نباید تمامی تمرکز ما به کشورهای اروپایی معطوف باشد چرا که کشورهای بسیاری از جمله کشورهای همسایه از جزو مخاطبان مهم این حوزه هستند.