مدیرکل تأمین اجتماعی استان گیلان از فعالیت ۹ کارگزاری رسمی و ارائه خدمات آنها در استان خبر داد.
به گزارش تامین24 به نقل از روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی گیلان، همزمان با هفته نخست مهرماه و سالروز تأسیس اولین کارگزاری رسمی تأمین اجتماعی در سیاهکل، کیوان مرتضوی گفت: استان گیلان افتخار دارد که طی دو سال متوالی در دهه ۸۰، اولین شعبه اقماری و کارگزاری رسمی سازمان در این استان راهاندازی شده است.
او افزود: این دو مجموعه پایلوت الگوسازی و تنظیم مقررات برای فرایند کاری خود را با همت نیروهای متخصص استان آغاز کردند.
وی با بیان اینکه طرح کارگزاریهای رسمی با هدف در دسترس بودن خدمات برای جامعه هدف و کمک به شعب برای افزایش ایستگاههای کاری و خدمترسانی سریعتر شکل گرفت، بیان کرد: در مهرماه سال ۱۳۸۴ با حضور مدیرعامل وقت سازمان، اولین کارگزاری رسمی تأمین اجتماعی کشور در سیاهکل، استان گیلان، تأسیس شد. پس از آن، این کارگزاریها طی مدت کوتاهی در سایر شهرها نیز بر اساس نیاز، ظرفیت سنجی و رویکردهای سازمان افزایش یافت.
مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با تاکید بر اینکه در حال حاضر 9 کارگزاری رسمی در شهرهای رشت ( سه واحد )، بندرانزلی، لاهیجان، صومعه سرا، رودسر و لنگرود در حال خدمت رسانی به بیمهشدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران هستند افزود: این کارگزاریها در زمان خود با هدف اجرای اصل 44 قانون و توسعه خصوصی سازی و واگذاری بخشی امور به شکل برون سپاری ایجاد شد.
مرتضوی ادامه داد: هرچند در سالهای اولیه دریافت لیست حق بیمه کاغذی، صدور فیش، تمدید و صدور دفترچه های درمانی و ... از اصلی ترین وظایف این کارگزاری ها بوده ولی به مرور و با توسعه خدمات غیرحضوری و تحولات شکل گرفته، فرایندهای واگذار شده نیز متنوع و در قالب های جدید تعریف شده است.
انعقاد قراردادهای بیمههای زنان خانه دار، دانشجویان، اختیاری، صاحبان حرف و مشاغل آزاد ، انجام بازرسی های کارگاهی، نامنویسی بیمه شدگان اصلی و افراد تبعی برخی از خدماتی هستند که در حال حاضر توسط کارگزاری های رسمی ارائه میشوند.
تامین اجتماعی گیلان به منظور ارائه خدمات انجام شده توسط کارگزاری های رسمی به جامعه هدف در سالجاری به طور متوسط ماهانه حدود دو میلیارد تومان کارمزد به نیابت از بیمهشدگان بر اساس تعرفههای ابلاغی پرداخت میکند.