به گزارش تامین24 به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان هرمزگان، این طرح با محوریت جمعآوری، اصلاح و تکمیل اطلاعات کارگاههای فعال و غیرفعال، ارتقای دقت دادهها و بهبود فرآیند خدماترسانی انجام میشود.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان هرمزگان در حاشیه آغاز این طرح گفت: آماربرداری جامع کارگاهها، پروژهای راهبردی در سازمان تأمین اجتماعی است که با هدف ایجاد بانک اطلاعاتی بهروز، بهبود تصمیمگیریهای کلان و جلوگیری از بروز خطا در فرآیندها و کمک به شناسایی بیمه شدگان کارگاههای مشمول بازرسی کارگاهی طراحی شده است. در این طرح، بازرسان و کارشناسان سازمان با حضور میدانی و استفاده از سامانههای الکترونیکی، اطلاعات کارگاهها را ثبت و بهروزرسانی میکنند.
وی با تأکید بر ضرورت همکاری کارفرمایان افزود: موفقیت این طرح در گرو همراهی و همکاری کامل کارفرمایان و مسئولان کارگاهها در ارائه اطلاعات صحیح است. این همکاری نهتنها به ارتقای کیفیت خدمات سازمان منجر میشود، بلکه به نفع کارفرمایان و بیمهشدگان نیز خواهد بود.
بر اساس اعلام ادارهکل تأمیناجتماعی هرمزگان، مقدمات اجرای این طرح از دو ماه پیش فراهم شد و عملیات اجرایی آن نیز از مردادماه بهصورت رسمی آغاز شده است. نتایج این طرح، مبنای تشکیل بانک اطلاعاتی جامع کارگاههای مشمول بازرسی در استان خواهد بود و نقش مؤثری در افزایش سرعت و کیفیت خدمات بیمهای و شناسایی بیمهشدگان خواهد داشت.