علی تیموری، رئیس شعبه ۲۷ سازمان تأمیناجتماعی تهران در گفتوگو با تأمین 24 در مرور اقدامات جاری و مأموریت جدید این شعبه گفت: به تازگی با ابلاغ بخشنامه ستاد سازمان در خصوص انتخاب شعب متمرکز امور رسانه ای، شعبه ۲۷ تحت مدیریت اداره کل شرق تهران و شعبه ۱۸ زیر نظر اداره کل غرب تهران به عنوان «شعب متمرکز رسیدگی به امور رسانه» انتخاب شدهاند. با این انتخاب امید برقراری و توسعه همکاری و تعامل افزونتر و کیفیتری با رسانهها و مراجعان خاص میرود. همچنین استمرار فعالیت «میز خدمت»، توسعه آموزش خدمات غیرحضوری، تداوم فعالیت سامانه خدمات الکترونیک ۱۴۲۰ و پاسخگویی فوری به مشکلات مطرحشده در سامانه الکترونیکی (ES) نیز در دستور کار جدی مستمر قرار دارد.
رییس شعبه ۲۷ تأمیناجتماعی تهران توسعه تعامل با شرکای اجتماعی بهویژه جامعه کارفرمایی را یکی از راهبردهای شعبه در راستای اعتمادسازی و پاسخگویی به این جامعه خواند و افزود: از طریق برگزاری نشستهای تعاملی و جلسات برونسازمانی با سازمانها و شرکتها، ارائه بروشورها و دفترچههای راهنما و همچنین تبیین مزایای بیمههای تأمیناجتماعی به مراجعان، ضمن برقراری تعامل مثبت با جامعه کارفرمایی، موفق به جذب گروههای خاصی از بیمهشدگان نیز شدهایم.
تیموری با اشاره به رشد چشمگیر برقراری مستمریهای بازنشستگی ناشی از مشاغل سخت و زیانآور در سالهای اخیر، بر ضرورت بازنگری و اصلاح فوری قوانین مرتبط تأکید کرد.
رییس شعبه ۲۷ تهران در ادامه با ارائه آماری در خصوص بازنشستگیهای زودهنگام ناشی از سخت و زیانآور گفت: روند برقراری احکام مستمری بازنشستگی بر اساس مشاغل سخت و زیانآور در این شعبه روندی افزایشی داشته است؛ به طوری که در سال ۱۴۰۲ تعداد مستمریبگیران جدید ۱۵ نفر بود که این آمار در سال ۱۴۰۳ به ۲۴ نفر رسیده است.
وی با اشاره به چالشهای موجود در این حوزه، بر ضرورت بازنگری و اصلاح قانون مشاغل سخت و زیانآور از طریق اصلاح فرآیند تأیید عناوین شغلی، تدوین مکانیزمهای دقیقتر در کمیتههای سخت و زیانآور استانی، اجرای مستمر آلایندهسنجی و الزام کارفرمایان به رعایت تمهیدات ایمنی و بهداشتی تأکید کرد.
رییس شعبه ۲۷ تأمیناجتماعی در خصوص آخرین افراد تحت پوشش این شعبه گفت: این شعبه ۳۲ هزار و ۶۵۹ بیمهشده اصلی و ۳۰ هزار و ۱۱۳ بیمهشده تبعی (خانواده) را تحت پوشش دارد که در مجموع به ۶۲ هزار و ۷۷۲ بیمهشده میرسد، همچنین تعداد یک هزار و ۱۳۹ مستمریبگیر اصلی و ۷۳۰ مستمریبگیر تبعی (خانواده) در این شعبه وجود دارد. همچنین، ۱۶ مستمریبگیر از کار افتاده و ۱۳۷ مستمریبگیر بازمانده تحت پوشش این شعبه هستند و در مجموع، یک هزار و ۸۶۹ مستمریبگیر از خدمات شعبه بهرهمند میشوند، بنابراین با احتساب تمام بیمهشدگان و مستمریبگیران، جمعیت کل تحت پوشش این شعبه، ۶۴ هزار و ۶۴۱ نفر است.
تیموری در پایان با اشاره به آنلاینشدن گسترده خدمات سازمان تأمیناجتماعی و رضایت قابلتوجه بیمهشدگان از خدمات غیرحضوری گفت: هوشمندسازی فعالیتها موجب میشود خطاهای ناخواسته از سوی بیمهشدگان و کارکنان سازمان به حداقل ممکن برسد، از سوی دیگر، رشد روزافزون استقبال از خدمات آنلاین، گواه روشنی بر تأثیر مثبت این شکل از ارائه خدمات در صرفهجویی چشمگیر در اتلاف وقت و انرژی بیمهشدگان است.