مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین با اعلام کسب درجه یک اعتباربخشی توسط بیمارستان تاکستان در ارزیابی وزارت بهداشت، این موفقیت را نتیجه تلاش جمعی، برنامهریزی منسجم و همکاری مؤثر تیم مدیریتی و کارکنان بیمارستان عنوان کرد.
به گزارش تامین24 به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی قزوین، کامبیز شقاقی با اشاره به اقدامات انجامشده در این مسیر بیان کرد: انجام واکراندهای دقیق نظارتی و مستمر با تمرکز بر موضوعات ایمنی بیمار و اورژانس بیمارستان، برگزاری منظم کمیتهها و شوراها و اشناسایی فرآیندهای اصلاحی و خرید تجهیزات پزشکی برای مرکز، بخشی از اقدامات موفقیتآمیز بوده است.
وی افزود: تدوین و اجرای برنامه ممیزی داخلی با مشارکت تیم مدیریتی و بازخورد نتایج به مسئولین واحدها، ارجاع موارد خارج از حیطه بیمارستان به ستاد مدیریت درمان استان ، انجام سه دوره ممیزی داخلی توسط مدیران ارشد مرکز، همکاران ستادی و همکاران بیمارستان رازی ، شرکت منظم همکاران و کارشناسان ستادی در کمیتهها و شوراها، تشکیل ۲۰ نوع کمیته و شورا در طول سال به صورت فصلی و ماهیانه از جمله اقدامات موثر جهت کسب این جایگاه با ارزش است .
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین با اشاره به اهمیت آموزش و دوره های آموزشی برگزار شده در کسب این رتبه گفت: تهیه و ارائه پکیجهای آموزشی اعتباربخشی برای گروههای پزشکی (متخصص و عمومی) و غیرپزشکی، برگزاری کلاسهای آموزشی ماهانه برای رابطین اعتباربخشی و انتقال آموزش به صورت آبشاری، آموزش سند استراتژیک مرکز به مسئولان بخشها و کارشناسان، آموزش اختصاصی برای گروههای خدماتی شامل خدمتگزاران، منشیها، نگهبانان و کمکپرستاران از دیگر اقدامات مهم انجامشده در بیمارستان تاکستان بوده است .
شقاقی بیان کرد: برگزاری مسابقه حضوری با محوریت سنجههای ستارهدار ایمنی در روز جهانی ایمنی بیمار، ایجاد انگیزه در پرسنل فعال گروههای اعتباربخشی توسط تیم رهبری، اجرای دقیق سنجهخوانی و پیادهسازی خطبهخط سنجهها، بهرهگیری از تجربه ارزنده همکاران بیمارستان رازی در ارزیابی جامع اعتباربخشی، تشکیل گروه مجازی اعتباربخشی و ایمنی بیمار و انتخاب رابط در کلیه واحدها از موارد و اقدامات ابتکاری و انگیزشی بود که به نحو احسن انجام شد.