به گزارش تامین24 به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان، عباس اکبری، مدیرکل تأمیناجتماعی استان، غلامعباس مومنی، مدیر درمان تامیناجتماعی هرمزگان و جمعی از کارکنان این سازمان در استان با شیخ یوسف جمالی، امام جمعه اهل سنت بندرعباس دیدار و گفتگو کردند.
مومنی یکی از چالشهای مهم سال گذشته را تأمین داروی بیماران خاص عنوان کرد و افزود: با وجود مشکلات کشوری در زمینه تأمین برخی داروها، بهویژه داروهای بیماران خاص، توانستیم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان و همکاران بخش درمان، خدمات دارویی و درمانی را به طور کامل و مستمر ارائه دهیم.
مومنی همچنین از روند ساخت درمانگاه حاجیآباد خبر داد و گفت: این مرکز با تلاش مستمر همکاران درمانی در حال ساخت است و در آینده نزدیک آماده بهرهبرداری خواهد شد. همچنین درمانگاه دیگری نیز در شرق استان در حال احداث است تا پوشش درمانی استان تقویت شود.
وی همچنین به دو حادثه مهم سال جاری اشاره و بیان کرد: در این دو رویداد، به محض اعلام حادثه، مراکز درمانی ما در حالت آمادهباش قرار گرفتند و خدماترسانی فوری به ۳۲۵ نفر در حادثه بندرشهیدرجایی انجام شد.
مدیر درمان تأمیناجتماعی هرمزگان در پایان بیان کرد: با وجود محدودیتها، توانستهایم کیفیت و کمیت خدمات درمانی را ارتقاء دهیم و در مواقع بحران نیز حضور مؤثر داشته باشیم. ادامه مسیر توسعه مراکز درمانی، تسویهحسابهای بهموقع، گسترش نظارت و افزایش رضایتمندی بیمهشدگان از اولویتهای ما در سال جاری است.
در ادامه مدیرکل تأمیناجتماعی استان هرمزگان ضمن تشریح عملکرد سال گذشته و برنامههای پیشرو، اعلام کرد که بالغ بر یک میلیون و ۳۲ هزار نفر در استان تحت پوشش این سازمان قرار دارند که معادل ۵۰ درصد جمعیت استان است.
وی درباره خدمات سازمان گفت: سازمان تأمیناجتماعی در سه بخش اصلی تعهدات کوتاهمدت، تعهدات بلندمدت و خدمات درمانی به جامعه هدف خدمترسانی میکند.
اکبری درباره تعهدات بلندمدت بیان کرد: در این بخش نیز اقدامات قابل توجهی انجام شده و پرداختیها در سال گذشته به ۱۰ همت رسیده است که رشد ۵۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن داشته است.
اکبری همچنین به حرکت سازمان به سمت ارائه خدمات غیرحضوری تأکید کرد و گفت: در سال گذشته ۱۴۵هزار سرویس برای بیمهشدگان، ۱۵ هزار سرویس غیرحضوری برای مستمریبگیران و ۱۴۵ هزار سرویس غیرحضوری برای کارفرمایان ارائه شده است.
وی به برخی اقدامات سازمان تامیناجتماعی در سال گذشته اشاره و بیان کرد: طرح کرامت رضوی برای اعزام جمعی از بازنشستگان به مشهد مقدس، پرداخت تسهیلات به مستمریبگیران و اجرای طرح تقدیر از کارفرمایان نمونه از جمله دیگر برنامههای سازمان بوده است.
وی گفت: مراجعه برخی افراد به مراکز درمانی بدون پرداخت هزینه، فشار مضاعفی بر منابع سازمان وارد کرده است و در سال گذشته بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان تخفیف درمانی برای این افراد اعمال شده است.
وی اپلیکیشن «تامین من» را یکی از راههای ارتباطی مدرن سازمان دانست و افزود: پس از واریز حق بیمه، پیامک ماهیانه برای بیمهشدگان ارسال میشود که حاوی اطلاعات دقیق و شفاف است و اگر بیمهشدگان مغایرتی در نام کارگاه، عنوان شغلی و مبلغ دستمزد مشاهده نمایند میتوانند به سایت سازمان مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.
اکبری به حوادث تلخ سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: حادثه بندر شهید رجایی یکی از این موارد بود که از ابتدا سازمان تأمیناجتماعی در بخشهای درمانی و بیمهای حضور داشت. خدمات بیمهای برای آسیبدیدگان و احکام مستمری برای متوفیان به سرعت برقرار شد، حتی برای افرادی که در استانهای دیگر بیمهپردازی میکردند، بدون نیاز به حضور خانواده آنها پرونده تشکیل و مستمری آنها برقرار شد.
اکبری همچنین به حادثه تجاوز دشمن اشاره و بیان کرد: در این شرایط حساس سازمان با اقدامات ویژه، باعث پایداری سیستم شد و اطمینان حاصل کرد که هیچ مشکلی برای جامعه هدف پیش نیاید.
اکبری به چالشهای پیشروی سازمان اشاره کرد و گفت: ۶.۵ همت مطالبات از کارگاههای مختلف در استان داریم که از آنها درخواست میکنیم هر چه سریعتر تعیین تکلیف کنند. همچنین بازنشستگی پیش از موعد یکی از مشکلات استان است که ۶۲ درصد بازنشستگیها به صورت پیش از موعد انجام میشود و معضلات فرار بیمهای و دستمزدهای غیرواقعی و غیرمتعارف از دیگر چالشهای سازمان تامیناجتماعی است.