
واردات پوشاک نیمی از فرصت های شغلی سالانه را نابود می کند
آمارهای دولتی نشان می دهد که سالانه به طور متوسط ۶۵۰ هزار شغل در کشور ایجاد می شود، اما واردات پوشاک از خارج قادر است که حدود نیمی از این آمار را نابود کند.
آمارهای دولتی نشان می دهد که سالانه به طور متوسط ۶۵۰ هزار شغل در کشور ایجاد می شود، اما واردات پوشاک از خارج قادر است که حدود نیمی از این آمار را نابود کند.
تامین ۲۴/ ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه صنف تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به روند مخرب واردات پوشاک از خارج گفت: سالانه حدود 3 میلیارد دلار پوشاک وارد کشور می شود که 385 هزار فرصت شغلی را در ایران نابود می کند.
وی افزود: اتحادیه پوشاک ضمن اعلام آمادگی برای توسعه تولید و اشتغال، مصمم است با 20 هزار بنگاه کوچک و زود بازده تحت پوشش با عزمی راسخ و تولید دانش بنیان، اشاعه فرهنگ و حمایت از پوشاک ایرانی در جهت معرفی، رونق کسب و کار و توسعه صادرات پوشاک گام بردارد. رئیس اتحادیه صنف تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی و نهادینه کردن حمایت از کالای داخلی مهمترین گام در تحقق اقتصاد مقاومتی است که این مهم با پشتیبانی مردمی و تولید کالای با کیفیت محقق خواهد شد. وی تاکید کرد: واردات بی رویه انواع پوشاک سبب از بین رفتن فرصت های شغلی جوانان شده است و اگر مسئولان از صنایع کوچک و زود بازده حمایت نکنند، هنر ارزشمند طراحان و دوزندگان ایرانی به فراموش سپرده می شود. نامبرده افزود: مبارزه با واردات و قاچاق بی رویه کالا، برند سازی پوشاک ایرانی، برداشتن موانع تولید و عرضه پوشاک در کشور و مشوقهای صادراتی زمینه ساز تسریع در دستیابی به جایگاه نخست اقتصادی منطقه و توسعه پایدار اقتصاد خواهد بود. وی اظهار داشت: اصناف و بنگاه های زودبازده نقش بسیار مهمی در چرخه تولید، رونق کسب و کار و اشتغال زایی دارند و متاسفانه حمایتهای لازم از این قشر صورت نگرفته است. شیرازی گفت: اقتصاد مقاومتی در پی کاهش وابستگیها به محصولات و خدمات خارجی و توسعه کشور است و ترجیح کالاهای داخلی بر اجناس خارجی یکی از مهمترین اقداماتی است که آحاد مردم باید از آن حمایت کنند. پارسال هم اتحادیه پوشاک در جهت افزایش ظرفیت تولید و ساماندهی اشتغال ، طی تحقیقات و پژوهش های لازم با شناسایی سرمایه گذاران داخلی و معرفی به تولید کنندگان این حوزه اقدامات ارزشمندی انجام داد.
رئیس اتحادیه صنف تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران تحقق سیاست های اقتصادمقاومتی را در جامعه منوط به اهمیت دادن این موضوع در رسانه ها دانست و خاطرنشان کرد: رسانه ها با اشراف به دادهها و اطلاعات لازم این حوزه می توانند موجب فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی در بین مردم باشند.
وی اظهار کرد: برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی نخست باید مدیریت فرهنگ سازی به جهت تغییرات متناسب و لازم از طریق مهندسی فرهنگ اقتصادی انجام شود تا جامعه در مسیری قرار گیرد که به دو اصل توانستن و مقاومت در برابر فشار برسد و شکل جدیدی از اقتصاد و تولید را سامان دهد که ضمن برآورده کردن همه نیازهای اساسی جامعه، در برابر هرگونه فشار سلطه گران و مستکبران مقاومت کند و از استقلال و خودکفایی بهره مند شود و به مسیر رشد و شکوفایی خود ادامه دهد.
منبع: روزنامه اطلاعات