تامین۲۴/ مقدسی با اشاره به هجمه کالاها و محصولات چینی به بازار ایران، گفت: اگر ما به ساخت داخل توجه کنیم، اقتصاد کشورمان می تواند رشد لازم را داشته باشد که این امر نیازمند کار فرهنگی و ایجاد باور ملی هم برای مصرف کننده و هم دولت است که می خواهد مردم بخش عمده ای از نیاز خود را از کالای داخلی تامین کنند.
وی افزود: واقعیت این است که ما اگر منابع کشورمان را برای خرید کالاهای بی کیفیت و بُنجل کشورهای دیگر از جمله چین و ترکیه هزینه کنیم که یا به صورت قاچاق و یا غیر قاچاق وارد کشور می شود،به اقتصاد و تولید ملی ضربه زده ایم و بازارکار برای کشورهای دیگر ایجاد کرده ایم.
این نماینده مجلس اظهار کرد: ژاپنی ها و کره ای ها فرهنگ سازی برای استفاده از کالای داخلی را این گونه آغاز کردند که ابتدا تنها از محصولات تولید کشور خودشان استفاده کرد و رفته رفته کیفیت کالاهای خود را ارتقا دادند.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مقدسی با بیان اینکه این روش می تواند الگوی خوبی برای ما باشد، افزود: باید مادامی که محصولات ایرانی و آنچه که در ایران تولید می شود، داریم به سمت مصرف آن برویم. البته تولیدکنندگان نیز باید همزمان، نسبت به ارتقای سطح کیفی محصولات خود اقدام کرده و محصولی که قابل رقابت با کالاهای دیگر باشد را تولید کنند.
فرهنگ سازی برای مصرف کالای ایرانی بزرگترین خدمت برای ایجاد اشتغال و جلوگیری از بیکاری است
دبیر فراکسیون اقتصاد مقاومتی مجلس ادامه داد: بخشی از کالاهای چینی که وارد کشور می شود قاچاق است و بخشی از آن نیز با قیمت تمام شده ارزان برای واردکننده وارد می شود، از این رو، برای عرضه کننده و مصرف کننده این جاذبه را ایجاد کرده است در حالی که این کالاها فاقد کیفیت لازم بوده و آسیب جدی به اقتصاد بسیاری از کشورها از جمله اقتصاد کشور ما وارد می کنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید براینکه تبلیغ و فرهنگ سازی برای مصرف کالای ایرانی بزرگترین خدمت در راستای ایجاد اشتغال و جلوگیری از بیکاری است، تصریح کرد: در این میان باید به تولید کننده نیز بگوییم که در بخش تحقیق و توسعه در راستای افزایش کیفیت تولیدات خود فکر کرده و گام جدی بردارد.