تامین۲۴/ وی افزود: اعتقاد من این است که برای کارهای کلان مانند موضوعات بیمه ای که به یک معنا نیاز به یک وزارتخانه مستقل دارد بایستی کار بسیار جدی ، علمی و کارشناسی صورت گیرد و ترجیحاً در قالب لایحه از طرف دولت به مجلس ارائه شود .
محبی نیا در گفتگو با تامین۲۴ گفت: در ارتباط با موضوعات بیمه ای ابتدا دولت باید ورود کرده و نظر کارشناسی را ارائه دهد و نظر کارشناسی دولت مبنا قرار می گیرد، نمایندگان مجاز به اظهار نظر راجع به موارد فوق هستند ، ولو اینکه نظر آنان موافق یا مخالف لوایح مذکور باشد .
این نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی اضافه کرد : شاکله سازمان بیمه سلامت در وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شکل گرفته است کما اینکه این وزارتخانه تجربیات بسیار کارآمدی را در این زمینه بدست آورده است .
وی تصریح کرد : در دهه های گذشته این تحولات در قالب بیمه ها در اشکال مختلفی در سوابق قانونگذاری اتفاق افتاده است ، کما اینکه بیمه ها در یک مقطعی تابع وزارت بهداری سابق بودند و بعدا در زیرمجموعه وزارت کار قرار گرفتند و این دور تسلسل تا به امروز ادامه داشته است .
دکتر محبی نیا گفت : باید به این نکته توجه داشت که صندوق های بیمه ای، نوع سرمایه گذاری در آنها و افرادی که ذینفع و سهامدار این صندوق ها هستند متفاوت می باشند و هرگز قابل تجمیع نخواهند بود .
دبیر کمیسیون عمران مجلس نهم ادامه داد : به نظر بنده اگر سازمان بیمه سلامت در قالب وزارت کار باقی می ماند بهتر بود و عملکرد بهتری را می توانست ارائه دهد و با تصویب این طرح از طرف مجلس شاهد بروز مشکلاتی برای سازوکار بیمه و بیمه ها خواهیم بود .
عضو شورای راهبردی معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی افزود: از جمله نقص ها و ایرادهای وارده به موضوع انتقال بیمه سلامت از وزارت رفاه به وزارت بهداشت این است که ناظر و مجری در یک قالب جمع شده اند و اینجانب به عنوان یک پزشک می گویم که این موضوع قطعاً تداخل ایجاد می کند .
دکتر محبی نیا با اشاره به شکل گیری ساختار «بیمه سلامت» در قالب وزارت رفاه و نظام مند شدن این ساختار افزود: جابجایی یک سازمان عریض و طویل به نام «سازمان بیمه سلامت» زمانبر بوده و این موضوع به طور حتم به بهره برداران از این نظام بیمه ای آسیب جدی می رساند .